Tandjes!!

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

kwam er vanmorgen achter dat onze dochter van 17 weken tandjes krijgt!!!
Je kunt ze al echt zien onderin!! Ik zelf had met 4 maanden ook al tanden. Ze zeggen dat het erfelijk is toch qua tijd?
Zijn er al meer beebs met doorkomende tandjes?

Liefs Chantal
(mv Lotus: 17 weken + 1 dag)

Hoi Chantal,

Gaaf zeg! Hou het bij onze dochter ook steeds in de gaten (=morgen 16wkn) maar vindt het daar nog wel vroeg voor, ze zeggen dat ik vroeger erg "laat" hier mee was. Had je trouwens al een paar voorbode's gehad, bijv. alles in de mond stoppen en op proberen te eten, kauwen op de speen ipv sabbelen? Dat doet onze dochter nl. sinds deze week, ben benieuwd.

groetjes,
xx Roos xx

Hallo Roos,

onze dochter "kwijlde" heel erg de laatste tijd en omdat ik er ook vroeg bij was dachten we al dat ze tandjes kreeg.. ze heeft momenteel ook van die rode wangetjes en dat krijgen ze volgens mij ook al de tandjes er door komen... hoop dat ze er niet te veel last van heeft. Zoals ik dat lees zal jouw kindje binnenkort ook wel tandjes krijgen.. zijn wel de eerste verschijnselen.. grappig he.. vind het altijd zo lief staan.. Hou je me op de hoogte?

Groetjes Chantal
mv Lotus vandaag 17 weken en 1 dag

zet hem even weer naar boven!!

ben nieuwsgierig of er nog meer beebs zijn met doorkomende tandjes

Groetjes Chantal

Hoi Allemaal,

Bij Feline zie ik nog geen tandjes, maar ze stopt wel alles in haar mond. Nu heeft ze pas antibiotica gehad en als ik dat geef stop ik mijn vinger in haar mond (om het makkelijk in d'r mond te krijgen) en dan bijt ze heel erg op mijn vinger. Kwijlen doet ze al een tijdje heel erg, dus het zou me niks verbazen als er een tandje aankomt. Ik was zelf net 4 maanden toen ik mijn eerste tandje kreeg, en Feline is nu ruim 4 maanden.
En net na het badderen viel het me op dat ze onwijs rode wangen heeft, en nu lees ik dat dat er ook mee te maken kan hebben. Ik ben benieuwd! Ze is net een beetje beter, krijgt ze misschien wel tandjes (hoop dat ze er niet veel last van heeft) en donderdag moet ik de prikken halen (kon vorige week niet omdat ze te ziek was).

Spannend!!

groetjes Mariska

Hoi Chantal,

Onze dochter kwijlt idd ook al een aantal weken enorm, had op het CB nagevraagd en hun verklaring was dat dit kwam omdat de speekselklieren begonnen te werken en ze nog niet precies "snappen" dat ze het steeds moeten doorslikken (?). Ze stopt nog steeds van alles in haar mond, echt alles wat ze te pakken krijgt (zelfs haar eigen truitjes etc, ha ha). Heb even in haar mond gevoeld en het lijkt alsof het midden van haar onderkaakje iets harder is dan de rest, net alsof er dus tandjes onder drukken. Ben benieuwd...

groetjes,
xx Roos xx

Hallo   meiden

hier ook doorkomende tandjes hihi
er is al 1 klein puntje door of er zit nog een klein velletje over
milad is nu 13 en half week en kwijlt en sabbelt en bijt overal op en voor op z,n truitje hihii

gr anna

Hoi,

Kyra is nu 4 maanden en krijgt ook al tandjes...
Op zich niet erg maar ze heeft er heeeeel erg last van en dan vooral savonds.
Van de week krijste ze snachts echt letterlijk de boel bij elkaar. Ze huilt verder nooit (toen ze van de week bij de oppas was kreeg die ook de schrik van der leven omdat ze zo huilde en dit nog nooit had meegemaakt) dus maar eens op inspectie en inderdaad onder komen al 2 tandjes door. Zetpil gegeven en een half uur later was ze stil en was ze weer lekker aan het lachen. Ben benieuwd hoe het nu gaat want ze heeft vanacht bij de oppas geslapen... Ik ga haar zo ophalen :)

Groetes,

Frieda

Terug
Bovenaan