Tandjes!!

Hoi..
Sommige kindjes zijn er hier vlot bij met hun tanden zeg..
Vergis je echter niet, want ze hebben soms ook witte vlekjes op hun tandvlees, die op aanstaande tandjes lijken..Maar dan kan het nog maanden duren voor ze komen..
Lieve heeft dat nl ook, en het is makkelijk te verwarren met doorkomende tanden..Hoeft natuurlijk niet he!! Onze oudste twee kids kregen pas tanden met 9 maanden ofzo..zal dus bij haar ook nog wel even duren.
Groet Rina

Ohja, en veel kwijlen heeft ook te maken met de ontwikkeling van de speekselklieren..dus zegt soms niets..
Gewoon afwachten dus maar..
Groet Rina

Hallo allemaal,

Onze dochter van bijna 7 jaar had haar eerste tand met 8 weken en bij onze zoon van 9 weken zie ik tot mijn verbazing ook een tand doorkomen. Dit hebben ze ook nagekeken op het CB. Mijn andere knullen waren ongeveer 13 wk met het dorkomen van de tandjes. Ze zijn met 4 jaar ook al gaan wisselen en onze oudste van 9 jaar is al aan het wisselen met zijn kiezen.

Groeten Alice

Hoi Chantal,

Nou het is hier idd zo ver! Mijn moeder had al zo'n idee en heeft eens in haar mondje gevoeld en ja hoor, links onderin voelen we een wat harder plekje/puntje. Ook heeft ze nu al een paar dagen blosjes op haar wangen en kwijlt nog erger dan de weken hiervoor. Geinig hè! Mijn man vond het zo schattig dat hij een onlangs gratis toegestuurd tandenborsteltje al heel optimistisch bij de onze in het tandenborstelbakje in de badkamer heeft gezet, vond hij wel schattig alvast, ha ha. Onze dochter is vandaag precies 4 mnd.

groetjes,
xx Roos xx

hallo allemaal,
mijn dochter van 4.5 mnd heeft ook haar eerste 2 ondertandjes. zo schattig om te zien!
ze heeft er helemaal geen last van gelukkig. demi begon op haar onderlip te sabbelen en zuigen en kreeg blosjes op haar wangen!

groetjes martine

Hoi,

Hebben die blosjes op de wangen er echt mee te maken? Mijn dochtertje heeft dat al twee weken( echt schattig om te zien trouwens) en ze kwijlt als de beste! Alles in haar mond stoppen doet ze ook, maar dat kan volgens mij ook los staan van tandjes krijgen. Ze kauwt wel heel fanatiek op haar handjes.....

Ben benieuwd, kan nog niets voelen.

groetjes

Hoi meiden

Jesse heeft sinds 2 okt een tandje en de 2e is ookal in aantocht
Hij heeft er erg veel last van gehad moet ik zeggen
Geen koorts ofzo en ook geen luieruitslag zoals de andere drie van mij hebben gehad, maar gewoon heel hangerig en niet alleen willen zijn
Slecht slapen is ook een groot probleem bij hem
Het lijkt wel of hij opeens een soort van pijnscheut in zn kaakjes krijgt en daardoor wordt hij wakker
Ik heb wel dentinox voor hem....en t werkt ook wel, maar niet voldoende heb ik t idee
Als ze er maar eerst even door zijn dan is t leed vaak geleden
Mijn oudste kreeg haar eerste tandje toen ze 5 maanden was en mijn andere zoon met 5,5 maanden, mijn jongste dochter daarentegen kreeg pas haar eerste tandje toen ze al ruim 10 maanden was....en Jesse dus ook met 5,5 maand

Groetjes Xennah

hoi,

mijn dochter heeft aan de linker onderkant een puntje zitten, ze heeft er ook last van geloof ik je ziet het duidelijk zitten, daarbij kwijlt ze en stopt alles in haar mond, kauwt op haar speen en op haar en mijn handen hihi dus zal wel in aantocht zijn, mijn oudste zoon was met zes maandjes bezocht door de tanden fee en mn dochter 5,5 maand meryem is nu 5 maanden en bijna een week oud..

groetjes bianca

Terug
Bovenaan