tandjes???

A

Anoniem

Guest
oh jee...

Daan is (denk ik) bezig met zijn tandjes. Zoals ik kan zien komen er onder bij het tandvlees 2 bultjes...
...zo ziet zijn dag eruit tot nu toe. We zijn ook bezig met afbouwen van het inbakeren, dit verliep toch best wel aardig. Dus ik denk nu dat het aan de tandjes ligt. (zou makkelijk zijn als hij kon praten...) Ik geef hem al 3 dagen druppels van VSM ivm zijn tandjes.

Duurt deze fase lang? Ik vind het zoooo zielig, kan wel mee janken (lekker stabiel hier in huis he! )

Thanx!
Gr Anita

Oooh wat zielig!!
Hier nog geen tandjes maar ik weet wel dat het heel erg verschillend is hoelang het duurd voordat ze doorkomen. Maar hoelang dat ongeveer is??? geen idee eigenlijk!
Hoop dat het een beetje snel gaat!
Succes ermee!
X 4dec

Hoi,

Oww jaaaaa, ik weet het maar als te goed!  dat doet pijn/jeukt.....
Ik "wist" met 3,5 maand al dat er tandjes aan zaten te komen.
Toch hebben die 1e (2) tandjes nog 1 maand lopen etteren.. figuurlijk dan
Het begon (hier) met spuitluiers, kapotte billen... en het eindigde in 4 a 5 dagen in een regelrechte huilfestijn.. Met name s'Avonds/ s'nachts.
Wat je kan proberen, als je baby huilt; om over het tandvlees met je pink te wrijven.
Als het echt tandjes zijn, stoppen ze vaak met huilen en proberen ze je vinger op de plek te duwen waar het het ergst is.
Dentinox hept hier beter dan chamodent, Dentinox doe je een druppeltje op je pink en over het tandvlees wrijven.. het werkt licht verdovend.

Groetjes mv B'Elanna van 8,5 maand met 6 tanden rijker, en nog 2 op komst.

hier ook nog geen tandjes, maar volgens mij verschilt het per kindje hoelang het duurt en of ze dr erg last van hebben, bij ons is het ook nog de hele dag , maar niet van de tandjes, ik hoop dat ze gauw door zijn voor je,

groetjes susanne

Misschien een domme vraag, maar ik was me net aan het afvragen: zijn alle tandjes eigenlijk even pijnlijk bij het doorkomen??

ik weet wel dat bij mijn dochter de hoektanden het meeste pijn heeft gedaan, maar of dat bij alle kindjes zo is???

Hoi,

Niet alle zijn even pijnlijk nee... En het leg er maar net aan per hoeveel ze doorkomen.
Alle 4 boven zijn in een bestek van enkele weken achter elkaar gekomen... dat was echt zielig...
En wat ik van mijn moeder begreep is dat over het algemeen de kiezen het meest pijnlijk is. Is ook wel logisch, is een grotere oppervlak.

Groetjes Debby mv B'Elanna

van de kiezen heb ik hier eigenlijk nooit wat gemerkt die zaten er in een keer, maar zo zie je maar elk kindje is verschillend

Terug
Bovenaan