tandjes???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Kevin is nu 8 1/2 maand en heeft nog geen enkel tandje. Denk al een maand of 4 dat ze eraan komen, maar nog niks te zien. Hoe merk je dat er een tandje aan komt zonder dat je wat ziet. En hoe lang duren de symptomen? Hij trekt nu al een week aan beide oortjes (volgens mij geen oor ontsteking), heeft af en toe hele lichte verhoging en de laatste paar dagen huilerig. Verder eet hij uitstekend en is tussendoor wel vrolijk en gewoon zijn eigen ik. Oh ja, de laatste twee avonden werd hij na een uur slapen hard huilend wakker. Na hem gesust te hebben en dentinox in zijn mondje gesmeerd te hebben heeft hij wel weer gewoon de hele nacht geslapen..... Misschien deze keer wel een tandje? Hoe ging het bij jullie kindjes?

groetjes, Kabo

Marit haar eerste tandje is nu aan het doorkomen. Voordat hij begin door te komen kon je de tand eigenlijk al zien zitten in het tandvlees.
Nu net voor het doorkomen kreeg ze (pijnlijke) luieruitslag. Ook was ze 's avonds erg huilerig.
Verder kauwt ze overal op. Op mijn vingers en haar speen. Ze wrijft ook vaak over haar mond.
Spuitluiers heeft ze niet. Eetlust heeft ze ook niet. Een paar hapjes en dan vind ze het genoeg. Koud drinken wil ze wel.
Marit is 7,5 maand

Hopelijk heb je hier wat aan.

Hoi,

Herald is 9 1/2 maand en heeft 5 tandjes (2 onder en 3 boven).   De eerste 2 tandjes (tegelijkertijd middenonder) had hij 3 juni. Bij hem hebben we het gemerkt aan de hoeveelheid luiers (minimaal 3 op een dag; dan 1 of 2 dagen later was er echt een wit puntje te zien) en erg veel kauwen en kwijlen. Van de tandjes boven heeft hij iets meer last gehad dan beneden; wilde iets minder goed eten. Volgens mij komt zijn 6e tandje (wederom boven) er ook aan; vanwege weer de hoeveelheid poepluiers vandaag; weer 3 of 4; tsja soms raak je de tel haast kwijt!

Groetjes en succes ermee! Het komt echt wel hoor; de een is gewoon wat eerder of later dan andere kindjes.

Rolanda

Hoi,

Mijn zoontje is van 02-10-2007 dus bijna 11 maanden.
Hij heeft nog steeds geen tandjes.
Het lijkt er al heel lang op dat er beneden 2 aan zitten te komen.
Hij kwijlt veel en bijt overal op.
Iedereen zegt de tandjes komen er aan maar dat zeggen ze al iets van 4 maanden.
Het is maar afwachten.

groetjes mirjam

Hoi

Daniel is 8 mnd en heeft ook nog geen tandjes. Hij trekt sinds een paar weken ook aan zijn oortjes en bijt al een tijd over al op, maar verder nog geen signalen dat ze eraan komen. Mijn oppaskindje (van dezelfde leeftijd) heeft al 5 tanden, zij had ook niet echt duidelijke signalen, behalve dan wat jengelig, omdat het zeer deed... En het zoontje van een vriendin had bij 8mnd al een poos alle signalen, maar een tandje ho maar....

Volgens mij weet je het pas zeker of ze last hadden van tandjes, als ze er zijn....
Nou ja, scheelt weer tanden poetsen toch?

Groetjes, Yvette

Hoi,

Mijn dochter Julia is 9 1/2 maand, maar heeft ook nog geen enkel tandje.
Geeft niets, ze eet alles en kauwt goed.
Wel veel last van kwijlen, op alles bijten, soms inderdaad ineens wakker worden 's nachts en dan effe gillen. Soms is haar ene wangetje ook wat warmer dan de andere.
Maar nog geen tandje te zien, ook geen bultje te voelen.

Mijn jongste zoon was ook laat met tandjes, geloof dat hij ongeveer een jaar was toen hij zijn 1e tandje kreeg. Is nu 6 1/2 jaar en nu pas gaat er een tand los zitten voor het wisselen. (Hij wil erg graag grote mensen tanden krijgen: net zoals zijn vriendjes die al volop aan het wisselen zijn....)

We wachten af. Zolang er nog geen tand is, hoeven we ook nog niet te poetsen. Ook wel weer fijn.

Groetjes van Renata.

Het klinkt mij nu wel echt als doorkomende tandjes hoor!
Dewi kreeg ook met ruim 8 maanden een eerste tandje. Nu met bijna 9,5 maand zitten er ineens 5! Ze mist nog 1 tandje midden voor boven :D
Ik dacht ook al maanden dat het niet lang meer zou duren (zelf had ik mijn 1e tandje met 5 maanden en op het cb zeiden ze ook met  6 maanden dat het er echt aan zat te komen). Maar ineens toch wat meer korrelige luiers en wat verhoging, daarna 2 nachten huilend wakker worden en daar was het 1e tandje! Vooral het steeds huilen in de slaap en huilend wakker worden waren hier echt tekenen van tanden.

Nog heel even en ze zijn er ook!!

hoi meiden,

grappig om jullie verhalen te lezen!
bij mijn zoontje van bijna 10 maanden denk ik ook al 4 maanden dat er tanden aankomen, maar hij heeft er nog steeds geen! volgens m'n moeder waren mijn zusje en ik ook laat ermee.
maar volgens mij gaat 't nou toch echt gebeuren:
al dagen is hij mopperiger en is lastig met slapen (vooral 's nachts vaak huilen, dat doet hij normaal nooit), luieruitslag, 4 a 5 poepluiers per dag, minder zin in eten en flesjes (hij wil  wel steeds aan de borst drinken om getroost te  worden, terwijl ik het aan het afbouwen ben en alleen nog tussendemiddag en 's nachts een borstvoeding geef)  en er zijn duidelijk bobbeltjes te voelen op zijn onderkaak.  ik ben benieuwd!

groetjes,
*bijnaeenbaby*

Terug
Bovenaan