tandjes...

Hoi,

Hier een tandartsassistente!!
De eerste tandjes komen door rond de 5 maanden.Sommige babytjes zijn natuurlijk eerder,en andere veel later.Je kan het inderdaad herkennen door kwijlen,rode wangetjes,veel huilen,en soort van bijten op de handjes,of diarree..
Kwijlen kan ook komen door de ontwikkeling van de speekselklieren.Dat begint rond deze tijd.
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het nog geen tandjes zijn,maar wie weet..

Groetjes Elma,mama van Jochem

Ik weet nog dat bij mn dochter (nu 3) ook rond de 3 maanden leek dat er tandjes door kwamen (door alle genoemde symptomen) maar toen zei vlgs mij t consultatie bureau dat dat bij de leeftijd hoorde en tandjes waren er ook pas bij de 5 de maand ofzo!
De kleine van mn zus nu 3 maanden doet t nu ook allemaal (kwijlen, krampjes, spuitluiers, handjes in mond) dus misschien toch leeftijd???

succes voor t geval t echt tandjes zijn! ;-)

Meike sabbelt veel aan haar handjes en kwijlt daar ook bij.
Soort van belleblazen haha.
Ik denk dat het bij de leeftijd hoort en dat de tandjes later komen, maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen bij.

Heey,
Liam is nu 8 weken en hier dezelfde symptomen: anders ruikende dunnere luiers, op de handjes sabbelen en extreem om de speen vragen waar hij vervolgens niet op zuigt maar meer op kauwt, lekker kwijlen en belletjes blazen en bij buien mooie rode appelwangetjes!
Ik hou het er ook maar op dat het een stukje ontwikkeling is! Ik had trouwens niet de link gelegd met de luiers!
liefsss

Marjolein kwijlt nu ook veel. Dacht dus ook aan tandjes maar kunnen dus ook heel goed de ontwikkeling van de speekselklieren zijn?! logisch eigenlijk want zo'n lijffie moet straks ook vast voedsel kunnen verteren. Hebben al peer geprobeed omdat ze zo lastig poept maar ze is er echt nog niet aan toe. Gooit alles er weer uit en kijkt heeeeel vervelend.. haha. Martijn had trouwens met 11 maanden pas tanden en da's ook niet fijn.. Met brood eten en zo..
M

Terug
Bovenaan