Tandjes

Gisteren had Diederik echt last van zijn kaakje, hij was heel driftig en aan het huilen en verwoed alles in zijn mondje stoppen. Op een gegeven moment zat hij als een soort grote zuignap op mijn kin te knagen, kennelijk was dat lekker. Ik kon nog niet heel goed iets zien of voelen, maar ik had wel het idee dat zijn twee onderste hoektandjes hoog zitten (harde puntjes). Maar dat lijkt me niet echt logisch, ze beginnen met de snijtanden toch? En hij is ook nog wel jong, 4,5 maand. Weet iemand hoe lang het duurt voor zo'n tand door is?

Het eerste tandje van m'n dochter is vandaag doorgekomen (snijtandje onder links) ze is van 16 september dus net 5 maanden oud. Ze heeft er volgens mij vrij weinig last van gehad, gewoon doorgeslapen 's nachts en overdag even vrolijk als altijd. Wel heeft ze heel veel poepluiers gehad (4 per dag was geen uitzondering) en luieruitslag, volgens mij kan het tweede tandje ook elk moment doorkomen.
Ik geef trouwens volledig borstvoeding en dat gaat gelukkig nog steeds pijnloos.

Roanis4,5 mnd en heeft beide onderste tandjes inmiddels. Ook hij moet niks weten van een bijtring, maar gelukkig heeft ie die niet nodig. Ik merk nauwelijks iets aan hem, dus volgens mij heeft ie er niet erg veel last van.

Terug
Bovenaan