tandpasta

Hoera! De eerste tand is er na 9 maanden eindelijk!!
Volgens mijn tandarts is het aan te raden vast te beginnen met poetsen en dan ook met speciale kindertandpasta waar fluoride in zit. Deze pasta kan ook worden doorgeslikt volgens haar.
Maar......welk merk is het?
Ik kon er niet echt wijs uit worden en daarom vraag ik jullie hulp.
Alvast bedankt!

Groetjes van de andere Nadia
 
gewoon bij de supermarkt een kindertandpasta uitkiezen, welk merk je neemt is persoonlijk wij hebben colgate met de teletubbies erop, vindt ie geweldig maar er zijn ook anderen die jouw kindje mischien meer aanspreken...
 
Volgens mij kunnen niet alle kinder tandpasta's doorgeslikt worden.

Wij gebruiken zendium peutertandpasta. Daar zit een aangepaste hoeveelheid fluoride in. Deze mag in elk geval doorgeslikt worden.
Ik hoorde laatst ergens dat je de grote van een duimnagel van je kindje op het borsteltje moet doen. Dus super weinig. Na het poetsen poets ik nog even na met wat water op het borsteltje. Ik gebruik zo'n silliconen vingerborsteltje. Dit bevalt uitstekend en onze zoon (bijna 10 mnd) vindt het geweldig. Hij heeft alleen onder twee tandjes.

Hoop dat je hier wat aan hebt en succes met poetsen!
 
Hoi Nadia,

Ja, volgens mij mogen ze alle kindertandpasta's doorslikken. het staat als het goed is ook achterop de tube dat het niet uitgespuugd hoeft te worden. Van OralB hebben ze "stages" en daar staat een leeftijd op, zelf heb ik Zendium die tandspasta heet "Muis" en zit in een oranje tube. Smaakt zoet, hier is tandjes (2) poetsen een feest want hij sabbelt na het poetsen de hele tandenborstel af. Gelukkig dus dat dat geen kwaad kan.

Poets ze!
 
Ik weet niet of alle kindertandpasta's kunnen worden doorgeslikt, maar het staat idd achterop de tube. Wij gebruiken de colgate met de teletubbies erop.
Donna
 
Je hebt ze inderdaad van allerlei merken. Elmex heeft als verschil geloof ik dat ze de tandpasta niet te lekker maken zodat kinderen minder de neiging krijgen het door te slikken alsof het snoep is. Uiteindelijk zullen ze toch moeten leren om het uit te spugen. Maar voor die hele kleintjes maakt dat niet uit, die kunnen het toch nog niet uitspugen.
 
Terug
Bovenaan