tandpasta

ze moeten het nu juist doorslikken omdat ze het nodig hebben het poetsen is op het moment nog alleen maar om te oefenen, dus het is wel van belang om het lekker te maken! later als ze gewone tandpasta gaan gebruiken zijn ze oud genoeg om te vertellen dat het niet meer mag
 
ja maar elmex zegt dus dat ze het niet TE lekker willen maken. Zodat er wel een onderscheid is tussen snoep en tandpasta. Dat is dus iets anders dan het vies maken. Lees nou gewoon ff wat er staat. Ik zeg dus niet dat elmex het expres vies maakt maar dat ze het niet TE lekker willen maken. Snap je het verschil?
 
j anoniem, ik snap het verschil maar als je goed leest zul je snappen dat ik bedoel dat het me niet om de smaak gaat maar om dat het goed is om het door te slikken, jij schrijft dat dat niet de bedoeling is, daar reageerde ik op.
enne iets vriendelijker mag ook wel hoor!
 
Nee, het is niet goed om het door te slikken. Het kan alleen geen kwaad om het door te slikken. Dat is toch iets anders hoor. Het is dus in principe niet de bedoeling om tandpasta door te slikken maar omdat kleintjes het nu eenmaal niet kunnen uitspugen kan het met kindertandpasta geen kwaad om het door te slikken. En om nou te voorkomen dat kinderen op peuter- of kleuterleeftijd hun tandpasta blijven doorslikken omdat ze het zo lekker vinden smaken heeft elmex het dus niet TE lekker gemaakt.
 
Wat een verhalen ;-)

Het is helemaal niet erg om tandpasta door te slikken! Als je ouder bent ook niet, je krijgt er niets van hoor. De hoeveelheden fluoride zijn afgestemd op wat je binnen mag/ moet krijgen.
Zou wat zijn dat ze tandpasta's maken die je niet binnen mag krijgen: Volle ziekenhuizen;-)

Het zit hem gewoon in de leeftijden. Kleine kinderen hebben minder fluoride nodig dan volwassenen. het is natuurlijk in verhouding. Maar je hebt het wel nodig!

Echt overmatig fluoride kan plekken geven op tanden die op dat moment aangelegd worden maar dat krijg je echt niet voor elkaar met alleen poetsen.

Vanaf 6 jaar krijgen de kinderen zelfs extra fluoridebehandelingen voor de stevigheid van de tanden en kiezen te vergroten. (weten de meeste misschien nog wel van zichzelf vroeger).

Echt geen zorgen dus! Alleen letten op de leeftijden die op de tubes vermeld staan!
Je hebt peutertandpasta en kleutertandpasta (voor de iets oudere kindjes) en daarna de gewone.

Hopelijk zijn de verwarringen nu een beetje de wereld uit.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan