tandpijn

Dag meiden,

twee weken geleden ben ik naar de tandarts geweest vanwege een zeurende kiespijn ' snachts. Overdag nergens last van. De tandarts heeft toen geen foto gemaakt vanwege mijn zwangerschap en omdat hij gelijk zag dat mijn tandvlees ontstoken was, dit had met mijn zwangerschap te maken. Ik moest goed ragen, zacht poetsen met parodontax en het kon wel twee weken duren voordat het over was. Ik had geen kloppende pijn, maar wel een scherpe, zeurende pijn die soms doortrok naar mijn hoofd en oor, boven en onder. Dus niet op 1 bepaalde plek. De eerste week na het bezoek was ik veel nachten wakker en hielp de paracetamol niet zo goed. De assistente had mijn gebit ook schoongemaakt en daar kon ik ook nog wel pijn van hebben. De tweede week kon ik beter slapen, hielp de paracetamol en had ik niet elke nacht meer pijn. Maar nu vannacht had ik weer pijn en moest ik weer rechtop zitten wachten tot het wegtrok voordat ik weer kon slapen. Het is nu al twee weken geleden dat ik ben geweest. Ik heb gebeld met de tandarts, maar de assistente zei dat ik nog maar even moest afwachten omdat het best een tijd kan duren voordat zoiets over is en dat je tijdens de zwangerschap daar meer last van kan hebben.

Wie herkent dit? Moet ik niet toch naar de tandarts om een foto te laten maken? Je kunt toch niet zoveel last hebben van ontstoken tandvlees? Overdag dus nergens last van...

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik word hier zo moe en wanhopig van...
 
Hoi Amy,
Ik vind dat ze maar laks omgaan met jouw klachten.
Het is bekend dat ontstoken tandvlees ook kan leiden tot een vroeggeboorte!
Overigens kan de tandarts heus wel een foto maken als je zwanger bent, je krijgt dan een loden schort over je heen die de stralen tegen houdt.
Sterkte!
 
Hoi hoi,

Ik zou er zeker niet te lang mee rondlopen. Bij mij heeft het vorig jaar tot een behoorlijk pittige kaakontsteking geleid. Hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn maar ik zou zeker kijken of het niet mogelijk is om toch bij de tandarts zelf terecht te komen.

Sterkte!

 
Inderdaad, lekker laks zeg deze tandarts! Een foto kun je idd laten maken. De tandarts gebruikt harde straling en dat is minder erg dan zachte straling, al zul je anders denken. En net als was 1975Twin zegt, een loden schort moeten ze ook hebben. Tandvlees ontsteking (in een gevorderd stadium) kan aanvoelen als kiespijn, maar bij jou klinkt het toch echt als een ontsteking die aan het opspelen is. Als ik jou was had ik toch een foto laten maken. Sterkte en succes!
 
Bedankt meiden. Vannacht heb ik heerlijk zonder pijn geslapen. Hij wil wel een foto maken en heeft ook een loden schort. Dus als ik weer pijn krijg laat ik een foto maken.
 
Hej
heb dat ik net zwanger was ook tandpijn gehad,zo erg dat ik er ook niet van kon slapen. Had toen een opkomende verstandskies die onder t tandvlees ging ontsteken. Ben bij de tandarts geweest en die heeft t schoongemaakt. Daarna heel lang bijgehouden met ontsmettend mondwater. Werkte echt goed,als ik dan een beetje last kreeg spoelde ik(meestal s'ochtends na t poetsen en s'avonds na t poetsen) en na paar dagen nergens last meer van. Misschien een ideetje,kan zowieso geen kwaad denk ik..
 
Ik heb eigenlijk sinds afgelopen woensdag geen kiespijn meer gehad! Heerlijk... Ik rager twee keer per dag, poets met parodontax en eet niet teveel zoetigheid. Dat gaat goed. Ik denk dat het toch een tandvleesontsteking was die nu over is. Heeft net iets meer dan twee weken geduurd. Wat kun je daar wanhopig van worden! Bedankt voor jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan