Tandvlees

<p>Hoi,</p><p> </p><p>ik ben inmiddels 16 weken zwanger en heb vanaf het begin al wat last van bloedend en pijnlijk tandvlees maar het lijkt wel alsof het steeds erger wordt?</p><p>ik ben 3 weken geleden naar de mondhygienist geweest en zij zei dat ik dit wel weer onder controle  zou krijgen met poetsen en stokeren.. </p><p>ik ben momenteel op vakantie en ja hoor.. mij  elektrische tandenborstel vergeten dus poets ik nu manueel (met parodontitis) en stoker ook iedere dag maar alleen de aanraking doet al zeer.. het is helemaal opgezet en rood en als ik bv spoel met spoelingsmiddel dan voel ik Mn tandvlees gewoon kloppen?</p><p>zijn er mensen met tips en kan het zijn dat dit erger wordt naarmate je zwangerschap vorderd?</p><p> </p><p>thnx :)</p>

Heel herkenbaar, heb er ook last van. Spoel je met corsidyl? Of hoe je t schrijf ?? dat helpt echt heel goed. Het is verkrijgbaar bij de apotheek..

Ook gehad tijdens de zwangerschap. Het enige wat ik heb gedaan is met een extra zachte tandenborstel gepoetst. En verder niks, schijnt een zwangerschapskwaal te zijn. 

Hoort helaas bij de zwangerschap, komt door de hormonen. Meer als goed poetsen, stoken en mondwater gebruiken kun je niet doen. Heb het ook een groot deel van de zwangerschap gehad en nu is het nog niet helemaal goed 4,5 maand na de bevalling. Je zou een keer extra naar de mondhygiënist kunnen gaan. 

Oja en je tandvlees zelf ook voorzichtig poetsen. Zal in het begin veel pijn doen, maar als je het elke dag doet dan wordt het vanzelf beter. 

Ik zou gewoon een afspraak maken bij je tandarts. Wij kunnen via een forum niet zien hoe erg het is en het zou erg vervelend zijn als je daarom te lang wacht. Het kan tenslotte leiden tot vroeggeboorte 

Terug
Bovenaan