te dik?

Hallo

Gister hebben ze ons meisje weer eens een keertje gewogen.
We dachten dat ze dit keer eens niet zo veel was gegroeid, ze zag er wat dunner uit, maar niks was minder waar. Weer enorm veel aangekomen. Ze is nu 6 maaden en weegt al 9600 gr.
Wie herkent dit en heeft dit ook?
En kan iemand mij vertellen of dit nog goed komt!?!?!
Vanwege een koemelkallergie mochten we pas met bijvoeden beginnen bij 6 maanden en dit is nu haar voedings schema.
06.30          210 melk
10.30          fruithapje (1/2 banaan, appel of peer)
11.00          210 melk
15.00          210 melk
19.00          210 melk
verder krijgt ze niks tussendoor, zoals water pf diksap, dit lust ze niet en spuugt ze dus weer uit.
De melk doen we een beetje verdikken met rijstebloem want anders klotst het zo in haar buikje en spuugt ze alles weer uit. johannesbrood pitmeel hebben we ook geprobeert, dit omdat hier bijna niks in zit, maar daar raakt ze van aan de diaree.

Wie kan ons helpen en heeft dit ook mee gemaakt en/of heeft goede tips.

groetjes margo
 
Dag Margo,

Nog wat vraagjes. Vind jij jouw kindje te zwaar of ook het CB? En wat is de lengte van jouw kindje? Het CB heeft namelijk curves waaraan je kan zien hoe het gaat met de groei. Ik vraag me overigens wel af of de curves overal hetzelfde zijn want hoorde een keer van een andere moeder dat haar zoontje te zwaar was terwijl ze tegen mijn zoontje met dezelfde leeftijd en gewicht zeiden dat hij prima woog. EEA kan dus afhangen van het CB...............
Miijn zoontje is niet te zwaar volgens CB maar zit wel op de +1 lijn. Hij woog met 7 maanden hetzelfde als jouw dochtertje en was toen 70 cm. Mijn ervaring is dat het gewicht na een halfjaar niet zo enorm meer stijgt. Mijn zoontje is nu ruim negen maanden en weegt 10,5 kilo. Met andere woorden het gaat de eerste maanden het hardst.
Als je echt vindt dat je dochtertje te zwaar wordt zou je kunnen proberen of ze met 180cc af kan, dat is eigenlijk de normale hoeveelheid. Als dat niet lukt zou je evtnueel over kunnen stappen op voeding voor hongerige babys. Dat vult wat meer maar daar zitten niet meer calorien in. Zo kan je dan 180 cc geven ipv 210 waardoor ze wellicht wat minder aankomt.
Maar volg je gevoel niet ieder kindje past precies in de standaardschema's en curves. EEa hangt natuurlijk ook af van jullie eigen lengte en bouw.

Niet te veel zorgen maken hoor!

Annemiek
 
Onze zoon is ook een flinke jongen en woog met vier maanden bijna 8 kilo. We zijn toen naar vier flessen gegaan van 200cc en de laatste daarvan is met rijstebloem. Ik geef hem nu smiddags een groentehap. Hij eet hooguit een grote eetlepel. Misschien is het wat om dat ipv fruit te doen ivm suikers. Ik ben benieuwd hoe zwaar onze zoon volgende maand is want hij groeid ook als kool. Alleen is dat niet aan hem te zien. Hij is niet overdreven papperig of zo. Verder denk ik als ze meer gaan bewegen het wel goedkomt.
 
Hoi
bedankt alvast voor de reacties.
Mijn dochtertje is nu 6 maanden en 2 weken ongeveer. haar lengte is 68 cm.
Het is niet zozeer dat ik me nu zorgen maak, want renske doet het verder prima en zit goed in haar vel. Maar wij hebben het idee dat het maar door blijft stijgen en dat ze er later problemen mee krijgt.
verder krijgt ze speciale voeding, nutramigen, vanwegen haar koemelkallergie, en we willen de fles wel verdunnen met johannesbroodpitmeel maar daar gaat ze heel dun van poepen, blijft een dilemma dus.
we zijn wel al begonnen met de groente hapjes maar ze is nu ziek, dus echt veel eet ze nu niet.
groetjes margo
 
Hoi hoi

Ook ik zal me geen zorgen maken hoor. Mijn zoontje is 6 maanden weegt 9600 gram en is 74 cm lang. In verhouding prima en zodra ze gaan kruipen en lopen vliegen de pondjes er weer af. Een kind zoet maken heb je zelf in de hand. Wanneer je alle vruchtensappen goed aanlengt met water en tussendoor ook gewoon water aanbiedt lijkt me er niets aan de hand.

Groetjes Celie
 
Hoi

Ik las net je berichtje, maar ik heb nog geen ervaring of een kindje te dik is. Onze zoon is namelijk nog maar 6 weken.
Je gaf aan dat je kindje diksap niet lust. Mijn ervaring op het kdv is dat we de diksap of roosvicee wat warm gaan maken en dus niet koud geven.
Misschien is dit een tip waar je wat aan hebt.
Anje
 
hallo margo,
maak je niet gelijk druk. Ik weet nog heel goed met mijn dochter. zij woog bij de geboorte 3295 gram en 51 cm. ik ben weekelijks met aar gaan wegen bij het CB. en ik schrok zelf behoorlijk de eerste maanden. elke week kwam zij tussen de  250 en 480 gram aan. week na week. somds wel een paar weken achter elkaar 480 gram. Na de 6 mnd is dat gaan afnemen. toen kwam ze tussen de 150 en 300 aan.Soms zaten exstreem laag bij van 20 gram per week en dan die week erna weer 280 gram ofzo. vanaf mnd 7 is zij heel weinig aan gekomen maar. Nu komt zij per mnd tussen de 30 en 150 gram aan en dan spreek ik nu over een periode van 4 á 5 weken. wat ze dus nu per maand aan komt dat kwam zij de eerste half jaar per week aan. Inmiddels is zij nu bijna 11 mnd oud 75.5 cm lang en 8885 gram, toevallg vandaag net gewogen en gemeten.

Zodra ze zelf activer gaan worden daarbedoel ik mee. kruipen, rollen,buikschuiven. zitten en zich zelf naar achter laten vallen in de kussens op het grote bed. lekker spelen alle speelgoedvan de ene hand naar de andere hand pakken, zwaaien,speelgoed pakken wat veder bij hun vandaag ligt etcetc. dan neemt het gewicht minder snel aan . het komt dan maar weinig aan. de eerste 6 a'7 mnd komen zij het meest aan.

Ik ken toevallig kindje svan vrienden/familie, die echt een propje waren met 5 tot 7/8 mnd. maar toen ze gingen schuiven, kruipen,staan lopen waren ze weer heel gewoonen hele maal geen propje meer.

Het ene kindje is het andere kindje niet. de ene groeit nu snel en de andere pas op latere leeftijd, dat zie je toch ook op de middelbare school. komen als onderdeurtjes in de brugklas en na 4 jaar zijn het lange kinderen.

Maak je geen zorgen.

succes
 
Terug
Bovenaan