te dik?

hallo margo,
maak je niet gelijk druk. Ik weet nog heel goed met mijn dochter. zij woog bij de geboorte 3295 gram en 51 cm. ik ben weekelijks met aar gaan wegen bij het CB. en ik schrok zelf behoorlijk de eerste maanden. elke week kwam zij tussen de  250 en 480 gram aan. week na week. somds wel een paar weken achter elkaar 480 gram. Na de 6 mnd is dat gaan afnemen. toen kwam ze tussen de 150 en 300 aan.Soms zaten exstreem laag bij van 20 gram per week en dan die week erna weer 280 gram ofzo. vanaf mnd 7 is zij heel weinig aan gekomen maar. Nu komt zij per mnd tussen de 30 en 150 gram aan en dan spreek ik nu over een periode van 4 á 5 weken. wat ze dus nu per maand aan komt dat kwam zij de eerste half jaar per week aan. Inmiddels is zij nu bijna 11 mnd oud 75.5 cm lang en 8885 gram, toevallg vandaag net gewogen en gemeten.

Zodra ze zelf activer gaan worden daarbedoel ik mee. kruipen, rollen,buikschuiven. zitten en zich zelf naar achter laten vallen in de kussens op het grote bed. lekker spelen alle speelgoedvan de ene hand naar de andere hand pakken, zwaaien,speelgoed pakken wat veder bij hun vandaag ligt etcetc. dan neemt het gewicht minder snel aan . het komt dan maar weinig aan. de eerste 6 a'7 mnd komen zij het meest aan.

Ik ken toevallig kindjes van vrienden/familie, die echt een propje waren met 5 tot 7/8 mnd. maar toen ze gingen schuiven, kruipen,staan lopen waren ze weer heel gewoonen hele maal geen propje meer.

Het ene kindje is het andere kindje niet. de ene groeit nu snel en de andere pas op latere leeftijd, dat zie je toch ook op de middelbare school. komen als onderdeurtjes in de brugklas en na 4 jaar zijn het lange kinderen.

Maak je geen zorgen.

succes
 

Hallo Margo,

Als je kindje een mondje terug blijft geven dan kan je ook Babyflux van VSM gebruiken dit zijn druppels die je een kwartier voor de voeding moet doen. Ik doe dit ook een aantal dagen en wij hebben met onze dochter er al veel baat bij we hoeven haar niet elke keer schone kleertjes te geven.
 
Groetjes en veel succes met de kleine.
Natalie
 
Hai hai,
Onze dochter Kaylee is 3-10-2005 geboren en ze was 5 weken te vroeg en ze woog 2752 gram en was 46 cm,nu is ze bijna 5,5 mnd oud en ze is inmiddels 65 cm en weegt 8110 gram.
Volgens de cb groeit ze prima,der lengte en hoofdomtrek groeit ze gemiddeld en gewicht iets daarboven.

Liefs Jen en Kaylee
 
Terug
Bovenaan