Te dik???

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Moet even van me afschrijven hoor want ik ben best een beetje boos.
Gister moest ik naar het cb.... Op zich niet erg ofzo. Kyra kreeg haar laatste set prikjes.
Kyra is van 7-6-7 en ze weegt nu 7810 gram en is 65 centimeter.
Nou zitten ze al vanaf het begin te zeiken dat Kyra te veel voeding krijgt en veel te vroeg naar 5 flessen is gegaan enzo. Alles leuk en aardig maar als ze aangeeft dat ze honger heeft ben ik niet degene die haar laat huilen daarom.
Nou krijgt ze sinds vorige week 4 flessen en een fruit en groentehap dit trouwens met goedkeuring van de kinderarts.  (die groentehap niet altijd, ligt aan haar). Daar hadden ze natuurlijk ook geen goed woord over. Ze is te vroeg naar 4 flessen gegaan bla bla.
Nu willen ze haar over 4 weken weer zien... Als ze dan weer veel is aangekomen moet ze op dieet

Ze begon een heel verhaal over overvoeden en geen suikers geven en als ze niet wil wil ze niet... goh echt??

Je denkt toch zeker niet dat ik mijn kleine meisje van 5 maanden (dan) op een dieet zet? Ik moet ergens wel lachen want dat mens wat dat had gezegd daar pas ik denk ik 2 keer in.....
Ze kunnen dus (sorry voor mijn omschrijving) dood vallen!!!

Wat zouden jullie doen in zo een situatie??

Liefs,

Frieda

Hoi hoi,

Ha ha, idd best belachelijk hoor.Had ook zo'n soort reaktie van het CB toen ik nog BV gaf en mijn dochtertje in hun ogen veel te veel kreeg (ik kolfde en gaf het uit de fles, dus ik wist precies hoeveel ze kreeg). Ook mijn dochtertje (van 17-6-07 dus 10dgn jonger) zit zelfs al een maand op maar 4 flessen per dag! +evt. 's middags bij het fruithapje nog een halve. Hier werd trouwens geen commentaar op gegeven door het CB. Onze dochter woog 3 1/2wkn geleden (maar) 5400 gram en was 60 cm, dus belachelijk dat er commentaar op de hoev. voeding was! Denk dat ze nu ± 6100 gram en zo'n 63 a 64 cm is, dus bepaald niet te dik lijkt mij.
Gewoon niets van aantrekken, als je kindje het goed doet en het zit voor je gevoel ook goed, dan is het toch prima. Het ene kindje is nu eenmaal wat  zwaarder gebouwd dan de ander. Ik was vroeger exact zo als  m'n dochtertje (wel de lengte maar niet het gewicht) en at volgens de norm ook (te) veel en dat komt ook wel (helaas) in  verhouding weer goed.

groetjes,
xx Roos xx

Hallo

1 tip vertel ze niet teveel ! hahahaha want als je ze de waarheid hebben ze altijd wel iets te melden ... wat volgens hun beter is

zo ook bij milad ik mocht ook niet terug naar 4 flessen omdat ie nog maar 3 mnd was ..
nou heb der heel makkelijk en duidelijk gezegt sorry maar hij wil geen 5 flessen 165 dan is ie niet tevrden en bij 4 flessen van 240 wel !
toen krabbelde ze heel snel terug van oke als jij denkt dat het goed voor hem is en hij zich er goed bij voelt dan is het wel oke hahaha

zo ook bij m,n eerste nu 8 jaar ! die dronkt onder het gemiddelde pfffff maar ik kreeg er gewoon niet meer in bij haar en ook dat konden ze niet begrijpen want ze kreeg te weinig ! en toen heb ik besloten het gewoon op m,n gevoel te doen en meestal dan maar gewoon mee te praten met die mensen en niet teveel te vertellen ...

tis nu een grote meid en en kan etennnnnnnnn zo haalt ht wel goed in nu hahaha

groetjes van anna

Ene oor in en andere weer uit.... altijd Ja en Amen zeggen en gewoon lekker doen waar jij zin in hebt en waar jij denkt goed aan te doen!!
En inderdaad niet te veel zeggen....

Gewoon over 4 weken weer gaan en dan krijg je weer een ander advies... Ze wisselen namelijk heel vaak van advies. De wijkverpleegkundige zegt dit en de arts zegt weer dat... en dat over dezelfde situatie!!!!!

Volg je eigen gevoel...

Succes,

Groetjes Anoesj

p.s. Ik mag volgende week weer en ben benieuwd wat ik aan commentaar krijg!

Hoi Frieda,

Feline was de laatste keer bij het cb (op 4 oktober) 65,2 cm en woog 6720 gram. Ze is van 26 mei. Ze zit qua gewicht (en lengte) ook boven het gemiddelde. Maar ja mijn man is best stevig (ik nu ook, maar toen ik klein was niet). Maar ze zeuren bij ons helemaal niet. Ik kan het onwijs goed vinden met de kinderarts en de wijkverpleegkundige. Zij zeggen tegen mij dat ik gewoon moet doen wat goed voelt. Mocht ik vragen hebben dan kan ik ze stellen. Ze geven in ieder geval geen ongevraagde adviezen. Nou ja wel adviezen, maar niet wat jullie artsen en verpleegkundigen doen.... Kun je niet naar een ander CB gaan? Als dit zo blijft is het toch ook niet leuk.

groetjes Mariska

Hoi,

Ik hoor zoveel negatieve reacties over het cb. Maar ik ben over onze cb heel tevreden. Onze zoon is erg groot. Gisteren ben ik naar het cb gegaan. Hij is overmorgen 3 maanden en weegt 7950 gram en zijn lengte is 67 cm. Hij is dan ook best lang voor zijn leeftijd maar ook echt zwaar. Ik heb mijn zorgen hier over uitgesproken, want ik zou het inderdaad verschrikkelijk vinden als hij straks op dieet moet. Ze hebben mijn heel erg gerust gesteld dat het wel goed zou komen. Als ik gewoon geef wat hij aan voeding mag dan is het prima. Hij krijgt 5 keer 180/6. Hij was al 10 pind bij de geboorte overigens. Hij zat in het begin ver boven de bovenste lijn en zit nu op de bovenste lijn. Dus hij groeit nu gelukkig minder snel.
Maar waar het op neer komt is dat ze mij juist gerustgesteld hebben.

Nou idd, gewoon onthouden hoeveel ze zeggen dat je ze moet geven en als je dan de volgende keer weer langskomt gewoon zeggen dat je zoveel geeft ook al doe je dat niet... Al dat gezeur, als tie gaat lopen zal het meeste er wel weer af gaan hoor!
mijn zoontje is van 22-6 en woog twee weken geleden ook 7 kilo, ook te dik kennelijk...
ik stoor me er niet aan hoor, als tie het goed doet gaat alles toch goed zeker?
En idd degene die bij ons op het cb zit daar pas ik ook drie keer in, dus wie zijn hun om te zeggen vanachter hun buro om te zeggen dat mijn kind te dik is....zij ook, maar daar doet ze toch ook zelf niks aan!!! En hoe kunnen ze nou vanachter hun buro weten dat jouw kind wel of geen honger heeft??? onzin hoor...gewoon doorgaan waar je mee bezig bent, oke niet belachelijk veel eten geven maar dat snapt iedereen wel toch?

Succes he!

Zo merk je maar weer hoe verschillend de adviezen zijn, ik mocht met 3 maanden al wel over op 4 flessen als mijn zoontje het daar beter op zou doen.
Hoe zelfverzekerder je bent hoe minder ze te 'zeuren' hebben, heb ik zelf gemerkt.
En het gewoon het ene oor in en het andere weer uit, en zelf je eigen plan trekken.
Jij kent je kindje het beste.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan