Te dik???

Hallo..

onze dochter is geboren op 8 juni 2007, (1 dag jonger dan Kyra dus) en is dus vandaag 19 weken en ben vanmorgen met haar naar het cb geweest. Ze weegt nu 7325 gram en is 65,5 cm. We gaan nu met het fruithapje beginnen. Ze zeiden wel dat ze iets boven het gemiddelde zat maar dat het prima was zo.

Groetjes Chantal

Hoi,
JA,wat kunnen ze soms heerlijk zeuren bij het cb,he. Hier hetzelfde,hoor. Vooral een heel groot verschil tussen verpleegkundige en arts.
Verpleegkundige zegt steeds,dat we moeten doen wat goed voelt voor ons en voor Erinn zolang het natuurlijk binnen de perken blijft. Dus geen liga met 2 mnd enzo.
Afgelopen week moet ik met haar naar de arts. Na de vorige prikjes is ze 1,5 wk ziek geweest en dus was ze nauwelijks aangekomen. Nou,dat kon natuurlijk. Toern vroeg ze naar de voeding. Erinn krijgt des met 3,5 mnd 4 flessen op een dag van 210/7. Dit heeft ze zelf helemaal aangegeven. Van de ene op andere dag had ze genoeg aan 5. Ze is nu veel rustiger en vrolijker.
Nou,dat was toch niet goed,want dat adviseren ze pas na 4 mnd.
Ook ik heb -net als zovelen- ja,nee en amen gezegd en dacht toen ik thuiskwam; als het echt niet goed was geweest,had Erinn dat wel aangegeven.

Dus net als degenen voor mij,kan ik alleen maar zeggen; luister naar je eigen gevoel en naar je kind. Dat ijn de enige graadmeters! Als het echt niet goed zou zijn,wat jij doet qua voeding had Kyra dat al lang laten merken.

Groetjes

P.S. Ik moest zelf trouwens ook met 5 mnd op dieet. Hebben mijn ouders zich ook weinig van aan getrokken en het is allemaal goedgekomen met me,hoor! Hihi

hoi hoi,
nou gek die cb ,s mijn zoon is van 15-6-07 en woog afgelopen dinsdag 7370 gram en is 65 cm
en ik kreeg te horen dat het prima was en hij goed rond het gemiddelde was
heb het aangetekend in die curve in het droeiboek en zag ook dat ie nog netjes tussen die twee lijnen inzit dus idd ik zeg ze niks en maak ze niet wijzer en op alles ja en amen
is het beste , je weet zelf als mama wel wat je kindje nodig heeft en wat niet!
gewoon lekker je gevoel volgen hoor
ps ik zit ook momenteel op 4 flessen van 240 ipv 5 van 200
krijgt ie toch ongeveer hetzelfde
en nu id een half potje fruithap!
liefs tamaar

Hoi,

ik ben vorige maand met Stijn op het cb geweest. In overleg met de arts (die ook onze huisarts is) hebben we besloten om te wachten met bijvoeden tot Stijn zes maanden oud is i.v.m. astma, eczeem en hooikoorts. Dit is in het dossier gezet. Nou is mijn man afgelopen donderdag geweest (ik kon helaas niet mee omdat onze middelste zoon ziek was) en zei de wijkverpleegkundige dat we hem wel kunnen gaan bijvoeden. Mijn man was helemaal verbaasd en ik ook. Ach, we doen gewoon wat we met de arts hebben afgesproken en houden het gewoon bij bv tot Stijn zes maanden is.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan