Te dikke buik voor 27 weken?

Hee!

Ik vind 7 kg erbij echt niet heel veel hoor (die 7kg die je bent afgevallen mag je niet rekenen, want het gaat om je startgewicht). Ik ben ik totaal 20 kg aangekomen bij mijn eerste zwangerschap. Nu zwanger van de tweede en zal wel weer zo iets worden.
Sommige vrouwen dragen meer naar voren, dus dan zie je het duidelijker.
Wees trots op je buik, je ziet er vast prachtig uit !! Laat een mooie foto maken (hoeft geen officiële shoot te zijn, mag ook gewoon door je partner). Kun je later nog genieten van hoe je eruit zag. En al die opmerkingen... Ach, sommige mensen zijn gewoon stom.

Heel irritant, heb het zelf ook continu meegemaakt. Het kan heel naar of kwetsend over komen bij sommige vrouwen, begrijp ik heel goed.Ik had echt met 16 weken al een mooi buikje en die groeide mooi voort.
Pas nu ik 37 weken ben, maken mensen deze opmerking niet meer omdat ze zelf ook wel kunnen zien dat ik bijna uitgerekend ben?.
De grote van je buik zegt echt (bij de meerderheid) niets over of het wel of niet goed groeit.
Ik ben zelf langer en heb daardoor een langere romp, waardoor volgens mijn verloskundige mijn buik (heel mooi) naar voren groeit en smal blijft, maar daardoor al gauw een flinke buik was (Ook dit geldt natuurlijk niet altijd).
Als je kleiner bent groeit je buik eerder in de breedte etc. (Hoeft ook niet altijd)
Je baarmoeder kan ook meer naar achter groeien, écht het hoeft allemaal niets te zeggen.
Mijn verloskundige denkt zelfs dat ik een smal, licht kindje bij mij draag omdat ik gewoon veel vruchtwater heb :).

Als mensen de opmerking bleven maken (vooral mensen die er totaal geen verstand van hebben) reageerde ik de laatste keren gevat met; Ik ben zwanger van een kind hè, niet van een hamster. Waren ze wel gelijk stil. ?

Ik zou zeggen: geniet van je buik en wees trots! Je lijf draagt een baby en dat mag gezien worden. Lekker stralen met je buik! Over een tijdje is ie weer leeg en kan je pronken met je baby óp je buik!
Ik heb het altijd als een compliment opgepakt als ik weer te horen kreeg of er dan wel echt één in zat. Ik heb altijd met trots gezegd: het is er echt één en het wordt een Hollands welvaren. En dat was hij ook met bijna 5 kg. 
Hoe groot of klein je baby of buik ook is, je lijf doet iets wonderlijks op eigen kracht. En dat is iets om bij stil te staan. De rest doet er niet toe.

Heel irritant dat soort opmerkingen! Hou het inderdaad voor je of zeg wat aardigs.

Ik ben nu 25 weken en ook een flinke buik draag naar voren want ik ben vrij klein. Maar ik krijg ook altijd commentaar. Je hebt wel een grote buik voor zoveel weken het zal wel een groot kind zijn etc erc...

Ik trek me er niks meer van aan! Trots op je lijf wezen en ene oor in andere weer uit!

Ohja pff, mensen hebben altijd wat te zeggen. Ik kreeg ook altijd die opmerking, weet je zeker dat het er geen 2 zijn! Bij beide zwangerschappen nou de ene was 2880gr was ik 3 kilo aangekomen en nog die vraag ? en de tweede was 2995gr en 7kilo aangekomen en ook de vraag. Dusja joh niks van aantrekken, heb vaak het idee dat het ook gewoon gezegd werd om maar iets te zeggen ?

Ik kreeg die opmerkingen ook en vond het ook zo vervelend. Grote baby, veel vruchtwater en eerlijk is eerlijk, ook al geen strakke buik van mezelf. Maar als ik dan lees dat het ook wordt gezegd tegen iemand die maar 3 kg was aangekomen,.. daar kan je wel aan zien dat mensen 'hun bek ook maar een douw geven'. 

Terug
Bovenaan