Te druk om te slapen

Met 5 maanden zijn 3 a 4 dutjes normaal op een dag.
Als mijn kinderen niet willen slapen, neem ik ze gewoon even terug mee naar beneden en probeer ik het een half uurtje later weer. Ik laat ze niet 1.5 uur door hun bed rollen en ga er ook geen 20x heen. Dat frustreert mij enorm en daar worden ze ook niet rustig van.
Ik probeer het max 15 minuten en dan haal Ik ze er gewoon even uit. Een half uur later slapen ze vaak direct.
Als elk slaapje zo'n strijd is en je elke keer zo lang bezig bent lijkt het me ook dat ze niet moe genoeg is, want met 5 maanden kunnen ze echt wel 2 uur wakker zijn. Ik werk op een kinderdagverblijf en doe nooit een baby na 1 uur al weer naar bed, alleen baby's van 10-12 weken oud eerlijk gezegd...
 
Met 5 maanden zijn 3 a 4 dutjes normaal op een dag.
Als mijn kinderen niet willen slapen, neem ik ze gewoon even terug mee naar beneden en probeer ik het een half uurtje later weer. Ik laat ze niet 1.5 uur door hun bed rollen en ga er ook geen 20x heen. Dat frustreert mij enorm en daar worden ze ook niet rustig van.
Ik probeer het max 15 minuten en dan haal Ik ze er gewoon even uit. Een half uur later slapen ze vaak direct.
Als elk slaapje zo'n strijd is en je elke keer zo lang bezig bent lijkt het me ook dat ze niet moe genoeg is, want met 5 maanden kunnen ze echt wel 2 uur wakker zijn. Ik werk op een kinderdagverblijf en doe nooit een baby na 1 uur al weer naar bed, alleen baby's van 10-12 weken oud eerlijk gezegd...
 
De wakkertijd van 1 uur is inderdaad wel heel weinig, en helemaal voor het lange slapen in de nacht. Ik zou het eens proberen je kind niet meer na 17 uur te laten slapen, wie weet helpt dat! 
 
Bedankt voor de tips. Fijn ook zulke snelle reacties! Denk inderdaad maar niet meer op bed doen na 1700. En misschien een combinatie van iets langer wakker dan een uur (wel nog letten op haar vermoeidheid, moe is moe) en ook niet te vaak heen gaan. Ze huilt namelijk niet eens. Ik was gewend dat ze zo in slaap viel zodra ik haar ritueel had gedaan en de deur dicht deed. Moet er denk ik ook even aan wennen dat ze dat nu niet in 1 keer doet...  
 
Ja ik denk ook dat ze langer wakker kan blijven. Ik heb ooit op dit forum de tip gelezen om het inderdaad even te proberen als je denkt dat ze moe is, maar als ze dan niet gaat slapen na 15 min. Gewoon even eruit halen en wachten tot ze wel moe genoeg is. Zorgde voor een hoop minder frustratie haha.
Mijn zoontje kon met 5 maanden 1,5 uur wakker blijven. Nu met 6,5 maand al 2,5 uur. Dus dat loopt snel op. Hij gaat sinds kort tussen half 7 en 7 uur naar bed, waar dat eerder tussen half 8 en 8 uur was. Dus hij slaapt in de nacht langer sinds hij 5,5 maand was..
Ik zou zeggen probeer haar dus te volgen in wat ze laat zien en dan leer je vanzelf haar nieuwe ritme weer kennen!!
Groetjes 
 
Terug
Bovenaan