Te grote baby?

O en ze zijn nu 4.5 en 2.5 en uitgegroeid tot lange dunne meiden, geen grammetje te zwaar. Geboorte gewicht zegt niks over hoe zwaar ze later worden. De babyvetjes gaan er na de 1 jaar vanzelf vanaf!
 
Hier weer een ander verhaal.
Tijdens mijn eerste zwangerschap werd de baby bij de 20 weken echo ook groot geschat. Hierdoor extra groeiecho's gehad. Bij 28 wekem was het p86. De echo's daarna nam de groei juist af. De dag voor de geboorte nog een echo gehad (40+0), toen was het p20 en uiteindelijk met p6 geboren. Inmiddels is ze net 2 en tikt ze nog net niet de 10 kilo aan. Het is dus nog steeds super slank, maar eet verder goed. Het is gewoon haar bouw.

In mijn ogen geven de echo's een indicatie maar zeggen lang niet alles.

Inmiddels ben ik 19+6 weken zwanger van de tweede, omdat onze dochter uiteindelijk een laag geboortegewicht had krijg ik ook nu weer uit voorzorg extra echo's en slik ik zelfs bloedverdunners om de doorbloeding van de placenta te optimaliseren.
Ik heb over 2 dagen de 20 weken echo dus ben benieuwd waar dit kindje nu op geschat wordt.

Het zijn gewoon protocollen waar ze zich aan moeten houden. Maar dat betekent niet dat er iets aan de hand is. Probeer je er niet te druk over te maken.
 
Terug
Bovenaan