Te grote buik t.o.v. zwangerschapsduur

Hallo allemaal,

De verloskundige vertelde mij met de controle van 28 weken dat mijn buik de grote heeft van 32 weken. Nu blijken er meerdere mogelijk heden te zijn.... Zoals zwangerschapssuiker, te veel vruchtwater, te groot kind of eigenlijk helemaal niks bijzonders behalve dat het kindje een beetje verkeerd lag op dat moment.

Ik moet over anderhalve week weer terug om nog eens te meten. Het is mijn derde kindje. Mijn verloskundige  zei dat alle eerdere metingen goed waren.  Maar ik heb hem bij de  voorlaatste controle al gezegd dat ik het een te grote buik vond. Hij vond  toen van niet.  

Wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij vertellen wat er in jouw situatie gebeurd is of wat ze er eventueel aan gedaan hebben.

En hoeveel te groot het was in jouw geval.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij hier iets meer over kunnen vertellen.

Groetjes Nova
 
Hoi hoi,
Ik ben Paula nu ruim 12 weken zwanger van de tweede.
Ik heb dat ook meegemaakt ik was 29 weken zwanger en ze vonden het ineens lijken op 31 weken mijn zoontje was toen ook al ingedaald en zat al zo vast als een huis.Ik ben toen ook geprikt op suiker daar was niets mee aan de hand ,gelukkig.Verder hebben ze er niets meegedaan, het gewoon goed in de gaten gehouden.Uiteindelijk ben ik bevallen van een flinke knul van 4000 gram en 55 cm.Ik ben bevallen 9 uurtjes na de uitgerekende datum,ik heb dus gewoon  misschien een vroege eisprong gehad en een grote baby..Misschien is dit bij jou ook wel het geval.Ik zou me er niet te druk over maken als als de resultaten van het suiker prikken niets aan geven.. Groetjes Paula
 
Hoi nova

Ik ben nu 34 weken zwanger van mijn eerste kindje. Met 28 weken zwangerschap sprak mijn huisarts die ik tegen kwam me aan en vroeg hoe de laatste loodjes waren......toen ik zei dat ik nog maar 28 weken was sloeg hij stijl achterover!!! Hij kon het niet geloven. Bij de contoles van de VK hoor ik steevast altijd hetzelfde: nou nou dame, wat een enorme buik!! En ik ben zelf zo'n mager latje en alle 15 kilo's die ik aangekomen ben zitten ook echt op mijn buik. Ik waggel en ben net een olifant op luciferstokjes..haha geen gezicht. Maar actie hebben ze niet ondernomen. De baby voelt goed aan in mijn buik, mijn suikerwaarde was prima bij 30 weken, en over teveel vruchtwater heb ik ze niet gehoord. Als ik niet zoveel echoos heb laten maken, was ik er heilig van overtuigd dat het er 2 zijn. Maar bij ons krijg je rond 36 weken nog een groei echo, dus ik denk dat ze daarop wachten om het kindje echt te meten.

liefs janine
 
Hoi Nova,

Ik heb dit ook te horen gekregen (iets te grote buik t.o.v. zwangerschapsduur). Naar aanleiding daarvan kreeg ik zonder uitleg of wat dan ook een Lunch Tolerantie Test mee om zelf te testen of ik suiker heb of niet. Het is net wat je zegt, er kunnen zoveel redenen/oorzaken zijn waardoor je buik groter is of lijkt. Maak je geen zorgen, blijf genieten en wacht gewoon even af!

Groetjes en succes,
Josephine
 
Toen ik 28 weken zwanger was, dachten ze ook dat ik al zo'n 32 weken ver was. Ik heb toen een groei-echo gehad en vele testen voor zwangerschapssuiker. Op 2 puntjes was ik te hoog, maar de keren erna was alles weer goed. De gyn zei tegen mij dat ik gewoon een grote baarmoeder heb, en veel vruchtwater. De baby zelf had de goede grootte voor het aantal weken.

groetjes Monique
 
Hallo meiden,

Ik ben momenteel 26 weken en 4 dagen zwanger en kom net bij de Gyn. vandaan.
Op de echo werdt de omtrek van het hoofdje gemeten, die gaf aan dat ik 28 weken en 5 dagen zwanger zou moeten zijn.
Mijn kindje loopt dus 2 weken voor. Ik ben vrij stevig en heb ook een leuke buik. Ben echter nog maar weinig aan gekomen.
De Gyn. had me als eens verteld dat met name kindjes van wat stevigere vrouwen wat zwaarder kunnen zijn, nou dat klopt dus!
Ik moet maandag bloed testen voor suiker! De Gyn. zei verder dat ik me hier geen zorgen om hoefte te maken, dus dat doe ik dan ook maar niet. Hoop wel dat mijn bloed goed is.

Groetjes Fennie
 
Hoi hoi

Zoals hier al boven staat heb ik een enorme toeter. Vandaag heeft de VK nog even goed gevoeld aan ons kindje, en hij is gewoon normaal, geen grote of dikke baby. Ik heb gewoon een ruim "nestje" voor hem.

liefs janine
 
Hoi

Ook mijn buik was veel te groot. Ik had een groot kindje, en teveel vruchtwater. Ik ben getest op zwangerschapssuiker, maar dat had ik gelukkig niet.

Ik ben met 40 weken ingeleid, omdat het echt te zwaar werd om nog 2 weken langer door te lopen met die pens. Eerder ineliden ging niet echt, omdat mijn baarmoedermond nog niet rijp was.(dat was het ook niet met 40 weken, maargoed je moet toch ergens beginnen)

Ik ben ondertussen via een ks bevallen van een klein reusje van 10 pond.

Groetjes
Eleanor
 
Terug
Bovenaan