te hoge bloeddruk pas 22 weken zwanger

hoi daar,
gisteren naar het ziekenhuis geweest en gelukkig ook weer de eur uitgelopen om weer naar huis te gaan.
de bloeddruk blijft nu rond de 95 a 100 onderdruk, eigenlijk nog iets te hoog maar ze willen afwachten of het vanzelf nog verder gaat zakken, dus nog geen medicijnverhoging.
mijn nieren hadden weer wat eiwitten gelekt maar ook hier nog geen ernstige uitslagen en ze verwachten dat mijn nieren het weer op gaan pikken.
Eigenlijk blijft alles hetzelfde en wordt ik thuis gewoon weer elke dag gecontroleerd. ik probeer het maar te laten voor wat het is en me te concentreren op hoe ik de dagen hier vorm ga geven.
leukke tips om de dag door te komen zijn altijd welkom, hihi
ik moet nog een kinderkamerinrichting bedenken, heb nog mandala's om te kleuren, babynamen bedenken, foute tv series kijken, hahahaha, nu komt er nog weinig uit me handen en zit ik veel voor me uit te staren, stukje verwerking denk ik van de hektische weken.
groetjes en liefs van mij
Puk

hey

Fijn zeg dat je bloeddruk toch iets lager is!! En geen bijzonderheden uit je bloed en urine! Toch wel positief nieuws hé!! En ja lekker nixen gewoon nog ff alles verwerken, tis erg heftig hé wat er allemaal op je afkomt, vind/vond ik ook!! Kun je dadelijk van uit je bed alles regelen . Ikzelf moet morgen weer op controle in het zkh, ben erg benieuwd hoe hoog me bloeddruk nu is, meet bewust thuis niet want dan ga ik me gek lopen maken! Hier is bijna alles al af dus vermaak me met laptop, boek etc. En het uitzoeken van geboortekaartjes hihi ook leuk!!   Wanneer moet je weer op contole in het zkh?? Sterkte verders....

xx greet

hallo daar,

vandaag een bloeddruk van 95 onder......jemig dat je om een getalletje zo blij kan zijn, hihi.
Greet ik ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan in het ziekenhuis ik hoop dat het bij jou ook staiel blijft.
ik begin te merken dat ik aan het berusten ben in dit lot, hihi, zoals ik al zei ben ik lekker duf en is douchen al een hele onderneming.
Vandaag is er vanuit de thuiszorg een postoel gearriveerd, dan hoef ik 's nachts niet meer naar beneden om te plassen, en een rolstoel zodat mijn vriend me elke avond effe uit kan laten, hihi
ik begin nu ook wat meer vriendinnen te bellen, vond het eerst nog erg moeilijk om mensen te woordt te staan, vooral omdat ze zoveel vragen hebben en alle foute senario's dan weer de revu passeren terwijl ik in de positiviteit en het vertrouwen wil blijven zitten. en ik ben er achter gekomen dat ik een allergie heb voor medelijden, dan wordt ik echt kriegel, ook betutteling schiet meteen in het verkeerde keelsgat......ik moet wel een beetje opletten want het is natuurlijk ook normaal dat mensen met je meeleven.......aiaiaiaiai, lang leven de zwangerschapshormomen, hihi
ik hou jullie op de hoogte

Hey daar, dat fijn dat je bloeddruk weer wat gezakt is!! Hopelijk blijft het zakken!! Zou super zijn natuurlijk!! Bij mij gaat het erg goed, begin me nu toch echt af te vragen waarom pas na 10 weken( gezeur, zkh in en uit, vreselijk beroerd zijn)  medicijnen! Ze slaan heel erg goed aan nl  voel me stukken beter! Maar mag niets nog maar dat geeft niet! Ja erg he als je mensen belt die met van die ramp verhalen komen, verschrikkelijk, ik trek echt af en toe de stekker er uit! Fijn dat je er nu in kan berusten, dat scheelt ook al een heel stuk, krijgt je lichaam ook al zo n rust van! Ik kan nu weer wat gaan genieten van de zwangerschap, hoop dat ik nu t ergste gehad heb en dat me bloeddruk nu zo stabiel blijft! Allleen heb ik weinig vruchtwater en dat vind ik nu weer eng, als ik de baby weinig voel denk ik o jee......   Hoop dat je gauw weer meer puf krijgt en miss wel ff van bed mag!! Succes met alles. Wanneer moet je weer na het zkh?

xx Greet

hoi daar ben ik weer

dit keer weer vanuit het ziekenhuis, vandaar dat ik ook ff niets van me heb laten weten.
vorige week zondag schoot de bloeddruk ineens weer omhoog en moest ik naar het OLVG in amsterdam, vandaar ben ik dinsdag overgeplaatst naar het AMC in amsterdam. en hier ben ik goed op mijn plekkie. ze krijgen de bloeddruk nog steeds niet goed onder controle en proberen nu allerlei combi's van medicijnen uit. ik heb nu ook officieel zwangerschapsvergiftiging en het is hopen dat dat zich langzaam ontwikkelt zodat ik weken kan maken. het kindje is aan de kleine kant maar de navelstreng is gelukkig nog goed doorbloed en ik hoop dat dat blijft zodat de kleine kan blijven groeien en geen achterstand op gaat lopen.
soms kan ik amper beseffen wat er allemaal met ons gebeurd, je probeert goede hoop te houden maar ziet ook alle andere senario's langskomen en bent natuurlijk erg bang je kind te veliezen. ze zijn ook nog niet bezig met het kind en alleen met mij omdat het kindje nog steeds niet levensvatbaar is........
Ik hoop dat ik een tijd stabiel kan blijven zodat ik in een wat veiligere zone kom. Maar het is erg raar te weten dat je steeds zieker zal worden want zo werkt het met zo'n vergiftiging.
Vandaag en gisteren had ik een goeie dag dus ik hoop dat dat nu even aanblijft, wat een hele dag hoofdpijn en pijn in je lever enzo is echt nie fijn.
greet ik vind het gaaf te horen dat het goed met je gaat en je jezelf een stuk beter voelt met de medicijnen. jou weken beginnen op te schieten, je zit bijna in de veilige zone en ik ga er van uit dat je die zeker zal overschrijden en nog lang met de dikke buik thuis mag zitten.
mijn vriend heeft een harde schijf vol met filmpjes meegenomen dus ik ga maar eens een filmpie kijken, zo komen we de dag wel door.
Ik blijf je op de hoogte houden van de stand van zaken hier
gegroet van PUK

Hallo Puk en Greet,

Hier een berichtje van ook een hoge bloeddrukvrouw, ben nu 22 weken zwanger en ben met 13 weken doorverwezen naar de gyn. Bij mijn eerste meting (13 weken bij de verloskundige) was mijn bloeddruk 200/110 en zag ik het allemaal niet meer zitten, als het nu al zo hoog zou zijn dan zou het alleen nog maar erger worden....Ik heb toen bewust de afspraak naar het ziekenhuis nog even uitgesteld want van de stress zou het alleen nog maar erger worden en ik zag er als een berg tegenop. Ben huilend naar het ziekenhuis gegaan met min tas alvast ingepakt want was heilig overtuigd dat ik zou worden opgenomen. Maar....mijn gyn was heel relaxed en ontspannen en ik had een hele aardige assistent die mijn bloeddruk kwam meten en toen had ik zowaar goede waardes omdat ik eindelijk eens een keer niet gestresst kon laten meten! Wel nog altijd hoog maar op het randje van behandelen! Ik moet nu over 2 weken terugkomen en hoop dat het dan nog altijd ok is. Ook ik zal uiteindelijk aan de aldomet gaan, bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook in het ziekenhuis beland met 31 weken en aan de medicijnen gezet, uiteindelijk is mijn zoon met 40 weken geboren. ik heb een heel gemengd gevoel bij mijn zwangerschap nu, ben ontzettend blij dat we een kindje krijgen maar de angst overheerst toch, om maar niet te spreken van alle controles, bloed prikken en echo's waar ik altijd enorm tegenop zie. Ik zal ook pas na 32 weken echt rust hebben omdat het kindje dan echt levensvatbaar is en tot die tijd tel ik de dagen, elke dag is er weer een.....Ik voel me ook erg onbegrepen door mijn omgeving, iedereen die zwanger is loopt er fluitend doorheen en heeft nergens last van en ik ben bezig met zwangerschapsvergiftigingen en Hellp syndroom. Ik doe ook heel rustig aan, dat vind ik wel moeilijk want mijn zoon van 2 heeft energie voor 10. Je merkt dan toch dat als je ontspannen bent dat een positief effect heeft op je bloeddruk. Dat probeer ik zoveel mogelijk te zijn maar ik ben toch heeeel blij als straks alles achter de rug is. sterkte meiden, ik weet ook hoe het voelt, ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen. Liefs Myra

Terug
Bovenaan