te hoge HCG waarde

<p>Goedemiddag dames,</p><p>Ik zit weer in de stress.</p><p>Vorige week was ik met precies 5 weken bloed gaan prikken. Nu blijkt dat ik toen een HCG waarde had van 15411. Dit is het dubbele dan wat ik normaal zou hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik las op internet dat het 2 dingen kunnen betekenen, namelijk tweeling of een mola zwangerschap.</p><p>Ik maak me zo druk!</p><p>Ik word zo gebeld door de verloskundige maar was ook benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt...</p>

Ik heb zelf over het algemeen ook een hoge HCG waarde, maar bij mij betekent dat in het begin van de zwangerschap eigenlijk alleen dat ik daardoor extreem misselijk ben en veel moet overgeven. Ik weet de waarde van mijn HCG echter niet, dat hebben ze nooit met me gedeeld.
Ben zeer benieuwd wat er bij jou uit komt en of er inderdaad mensen zijn die dit ook hebben (meegemaakt)!

Ik heb een partiele Mola zwangerschap gehad. Met 11 weken werd duidelijk dat er iets niet goed was met het kindje. Uiteindelijk met 14 weken bevallen en pas daarna is er geconstateerd dat het om een partiële Mola ging. Ik had dus geen bloed geprikt, maar wel altijd knal testen en dus veel hcg. 
Hopelijk krijg je snel een echo en onderzoek om alles uit te sluiten. Mocht het om een Mola gaan en je behoefte hebben aan contact dan hoor ik het wel. Dat is namelijk niet niks en een heftig traject. Ik duim voor je dat het om een gezonde tweeling gaat en niet om een Mola!! 

Goedemorgen dames,

bedankt voor jullie reacties. Vandaag om 2 uur heb ik een afspraak bij de verloskundige voor een echo. Ik hoop dat alles goed zit.

@MarBosch hoe kan het dat zij het pas zagen met 11 weken ? Wat verschrikkelijk wat he allemaal hebt moeten meemaken!

Terug
Bovenaan