Te idioot voor woorden!!!(nog niet voor onze baby's van toepassing)

Hi dames,
Wat ik gisteren toch weer heb gehoord, het is niet meer te geloven.
Nu hebben ze op de basisscholen een enquête gehouden en willen ze kijken hoeveel ouders er interesse in hebben in voor en naschoolse opvang.

Als ik me ergens kwaad over kan maken, is het zoiets wel. Misschien dat het ook wel aan mijn opvoeding heeft gelegen, ik ben gewoon opgevoed door mijn moeder(dit in ieder geval tot m'n elfde), en nee geen luxe probleem, wij aten ook regelmatig boterhammen met iets ipv biefstuk.

Waar gaat het toch heen met die kindertjes, ik vind dat echt niet goed hoor, en voelde me er gisteren best vervelend onder en merk wel dat het vandaag nog niet over is.
Misschien ben ik wel ouderwets dat ik dat vind, maar heb genoeg meegemaakt om van mening te zijn dat kinderen door hun ouders opgevoed moeten worden.

Ik kan goed janken, waarom doen mensen dat, zoveel werken en toch aan kinderen beginnen?
Ik heb hier al eens een discussie gehad hierover en ben daar niet echt op uit, maar wil gewoon even kwijt dat ik me even kut voel!!!
Heb er gewoon hoofdpijn van gekregen, pffffffff
X

Hoi kiekje,

Dit is geen aanval op iemand..

Maar sommige ouders zijn alleenstaand en die moeten werken om hun rekeningen te betalen dan kan ik het me wel voorstellen. Probeer maar eens rond te komen met een uitkering. Dus ik kan het me wel voor stellen.. Dan denk je begin niet aan een kind het kan zijn dat je relatie op dat moment nog goed is en opeens sta je er alleen voor.

Ik zou er wel gebruik van maken als dat noodzakelijk zou zijn want ik wil mijn kind wel kunnen onderhouden.. En ik weet geld is niet alles maar met een uitkering kom je soms niet ver misschien als je gebruik mag maken van de voedselbank.

Groetjes,

Bianca

ohja ik voed me kindje wel gewoon zelf op maar ik kan het me gewoon voorstellen.

Hoi kiekje!!

Ben het met je eens dat ouders zelf de kindjes op moeten voeden maar voor- en naschoolse opvang is hier ook heel normaal.
Ik werk zelf drie dagen waarvan twee op schooldagen en ik kan me voorstellen dat ouders die vroeg starten gebruik moeten maken van de opvang.
Ik ben in de luxe positie dat ik om 09:45uur begin en mijn ouders Roos van school gaanhalen. Roos begint na de mei vakantie op de basisschool!
Ik laat haar dan ook min. twee dagen overblijven omdat ik het niet leuk vind voor Linde om 4x per dag op en neer naar school te gaan, ik denk dat als  Roos datvanaf dag één gewend is prima gaat.
Ik ben echt geen carriere-mama, werk gewoon 23 uur in een woonwinkel en detailhandel is geen topsalaris!   Manlief heeft ook geen topbaan wat salaris betreft, we wonen in een huurhuis, hebben sinds een jaar een auto en doen echt geen spannende dingen als dure vakanties ofzo.
Ik zie werken dus echt als financiele noodzaak, sinds we Linde hebben zou ik best één dag minder willen werken maat dat scheelt financieel zoveel.
Dus ik kan me wel voorstellen dat voor-en naschoolse opvang voor andere ouders een perfecte oplossing kan zijn.

groetjes Danielle.

ps. er zijn echt ergere dingen om je druk over te maken lieve Kiekje, zo kan ik het maar niet uit mijn hoofd krijgen dat een man zijn schoonmoeder vermoord en vervolgens samen met zijn kindjes zelfmoord pleegt!!!! sorry maar daar maak ik me zorgen over.

Ik zou me er inderdaad persoonlijk ook niet zo heel druk om maken
maar ik begrijp je wel hoor. Ik denk alleen ook dat er ook mensen zijn
die heel graag een kindje willen, maar het gewoon niet kunnen betalen
als ze niet allebei werken. En je kan toch niet tegen die mensen zeggen
dat ze dan maar gewoon geen kindje moeten krijgen??

Persoonlijk ben ik thius, dus naschoolse opvang is hier niet aan de orde.
Wel denk ik dat ik Stef, als hij in groep 3 zit zo'n beetje, laat overblijven.
Anders heb je maar steeds dat heen en weer gesleep en bovendien... Ik
moest zelf ook altijd overblijven omdat ik anders meer fietste dan at....en
ik vond het altijd heel leuk...

Liefs Annet
P.s. sja, die man....hoe kan iemand zoiets doen????
Daar begrijp ik nou niks van..... Mijn hartje huiltt!

Hoi Kiekje,

Ik kan me best voorstellen dat je je er aan stoort, maar waarschijnlijk moeten wij ook aan de naschoolse opvang voor Tiara. Ze zit nu op het kinderdagverblijf voor twee dagen en ik moet zeggen ze heb het prima naar haar zin. Ik werk 3 dagen in een woonwarenhuis en ik werk niet voor de lol. Ook ik zou veel liever bij mijn kleine meid zijn maar ja het is nou eenmaal niet anders. Het doet me alleen wel een beetje pijn als je zecht dat de mensen doe moeten blijven werken dan maar geen kinderen moeten krijgen, ik zou Tiara voor geen goud willen missen!! En Tiara is ook gepland (voor zover dat kan dan) ik wist dat ik moest blijven werken om ons te kunnen onder houden. Mijn man werkt full time maar van alleen zijn salaris kunnen we gewoon niet leven. Ook wij eten geen biefstuk hoor en aan het eind van de maand is het nog wel eens krap. Ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor maar ik wou toch ook ff mijn verhaal (van een werkende moeder) kwijt. Wij zitten nog in een positie dat ik part time kan werken maar ik kan me heel goed voorstellen dat er moeders zijn die wel full time moeten werken. Alles is gewoon heel duur en niet alleen de luxe dingen.

Groetjes Nancy

Da's ook weer zo, ok schoonmoeder kan ik me wel voorstellen, maar je kindjes vermoorden is niet lief.

Ik denk, om op mijn verhaal terug te komen, dat ik gewoon heeeeeeel erg ouderwets ben, en dat terwijl ik 24 ben.
En het is niet zo dat we het breed hebben, hoor, wij hebben ook maar gewoon een klein autootje uit het jaren stilletjes, en verder  ook maar huurhuisje en niks speciaals hoor.

Ik las in discussie over vakanties, dat er best veel mensen op vakantie gaan, ik zal blij zijn als we dit jaar een dagje zee kunnen pakken en that's it.

En natuurlijk zou ik ook graag wat meer kunnen doen, maar niet ten koste van het gemis van mijn kind.

En over uitkering, mijn vriendin heeft dat en is alleenstaand en die heeft het inderdaad niet breed, maar gaat echt niet om van de honger.  

En het is echt niet dat ik jullie portomonnee kan kijken en dat wil ik ook echt niet, maar wij hebben ook flinke schulden en koopapp. weg moeten doen, tja kan niet en dit en dat en zus en zo, en dat is wat ik bedoel.

Ik heb eens gekletst met een vrouwtje toen ik zwanger was, die mensen zeiden tegen mij, dat vader sowieso fulltime moest werken en moeder daarbij vier hele dagen, ik spoot bijna vuur, echt, ik vroeg waarom en weet je wat die man zei; Ja maar ik ga mijn koophuis daarvoor niet wegdoen, hallo dacht ik.
En dat is denk ik ook de reden dat ik zo fel reageer tegen mensen die veeeeeeeeeeeeel werken.

Bijkomend feit is dat ik mijn vader nooit zag, o jawel eens in de zes weken een weekend, en vervolgens heb ik met hem geen contact, omdat hij alles belangrijker vindt dan zijn eigen kinderen.

Verder gaat het allemaal wel goed, hoor moest even alles kwijt.
X

Hoi Kiekje,

Ik heb toch wel moeite met je reactie. Zelf ben ik een werkende moeder. Momenteel werk ik vier dagen in de week. Mijn man heeft een eigen zaak en werkt dus erg veel. Hij probeert de maandag vrij te houden voor op onze zoon te passen. Zelf ben ik op vrijdag thuis. Van vrijdag tot en met maandag is onze zoon gewoon thuis. Op dinsdag gaat hij naar zijn oma en hij gaat twee dagen naar de creche.

Als mijn zoon ouder is en naar school zou gaan zou ik zeker gebruik maken van voor en/of naschoolse opvang. Ik heb welliswaar flexibele werktijden, maar als ik om 09.00 uur mijn zoon naar school zou brengen, ben ik niet om 15.00 uur weer klaar. Dan zou ik dus gebruik maken vaan de naschoolse opvang. Ik ben van mening dat dat echt niet slecht hoeft te zijn voor kinderen.

Ik hoef niet persé te werken. Financieel zou ik het me kunnen permiteren om thuis te blijven. Maar ik vindt juist dat ik een betere moeder ben daardat ik werk. Voor mij is het juist dat ik me op mijn werk kan ontspannen en veel energie heb om na mijn werk met mijn kindje bezig te zijn. Ik zou ongelukkig worden door de hele dag thuis te zitten, waardoor mijn zoon een gefrustreerde moeder zou hebben.

Al met al is het dus voor iedereen anders. Ik kan me goed voorstellen dat er moeders zijn die het heerlijk vinden om thuis te zijn. Dat is ook echt prima, voor hun is het een geweldige situatie. Ik ben een werkende moeder, waar ik veel plezier en voldoening uit haal. En ondanks dat denk ik dat ik een hele goede moeder ben.
Dus niet iedereen over één kam scheren. Dat kan erg kwetsend overkomen.

Groetjes Jelke

He, he, eindelijk weer eens een onderwerp waar we uitgesproken standpunten over kunnen innemen.

laat ik beginnen met zeggen dat ieder zijn eigen mening mag hebben en wat mij betreft mag verwoorden zoals ze het willen.

ook ik ben een werkende moeder en wel eentje die vier dagen werkt. Lukas gaat drie dagen naar de creche.

financieel gezien kan ik best minder werken en waarschijnlijk ga ik in de toekomst ook wel drie dagen werken.

maar ben ik een slechte moeder omdat ik niet thuis ben? nee natuurlijk niet. En ja ook Lukas zal naar voor of naschoolse opvang moeten.

tijdens mijn zwangerschapsverlof is wel gebleken dat ik niet gelukkiger wordt van de hele dag thuis zijn. In tegendeel ik was super gestressd en mijn omgang met Lukas was daardoor ook niet optimaal.

Ik mis hem nu wel ontzettend en ik ga om vier uur altijd gelijk naar huis en geniet dan met volle teugen van hem.

Nog even een persoonlijke noot voor degene die die onderwerp geopend heeft (ben ik even kwijt). Maak je niet zo druk over wel of geen naschoolse opvang. Wees blij dat jij lekker thuis kan zijn bij je kleintje, want ja het is natuurlijk heerlijk dat hij of zij straks thuiskomt en dat zijn moeder er ook is. Maar ga er maar vanuit dat iedereen het beste met zijn kindje voorheeft en dat iemand die wel werkt daarom echt niet minder van zijn kindje houdt. Lukas is het beste wat me is overkomen en ik doe alles voor hem. Maar hij moet wel een tevreden moeder hebben!

Annemieke

Terug
Bovenaan