Te idioot voor woorden!!!(nog niet voor onze baby's van toepassing)

Hi,
Ik blijf het echt heel raar vinden, hoor.
Kijk het is echt niet zo dat ik vind dat werkende moeders slecht zijn ofzo, maar ik vind het gewoon raar.
Zeker als je niet hoeft te werken, vind ik het helemaal raar.

Dus eigenlijk als je je eigen kind minder ziet, ben je een gelukkigere moeder dan wanneer je hem zelf opvoedt. Het is niet zo dat ik jullie niet wil begrijpen, maar ik kan het gewoon niet begrijpen. Ik snap het gewoon niet, ik ben van het zwart witte bij mij is die grijze lijn misschien wat dunner ofzo.

Ik moet voor het financiele plaatje eigenlijk wel meer werken, maar ik vind dat als je moeder bent, gewoon thuis hoort te zijn om je kinderen op te voeden, en anders je partner. Dat zit in mijn hoofd.

Snap niet dat mensen werken leuker vinden dan het opvoeden van je kind.
Zeker als ze dadelijk wat ouder worden, kom je om vijf uur thuis ofzo, meteen eten en dan douchen effe knuffen en dan naar bed, en dat vier of vijf dagen in de week.
Pfff wanneer zie je je kind dan? Die twee uurtjes?
Ja sorry, ieder z'n eigen, maar ik vind dat heel raar.

Ik heb weleens gezegd, ja geschreven vooruit dan, waarom heb je dan kinderen?
Natuurlijk krijg ik dan hele boze reacties, maar dat is dan gewoon mijn onbegrip.
Ik kan het gewoon echt niet begrijpen dat werken belangrijker is.

Wil jullie niet voor de benen schuppen, maar snap het niet.
X

Kiekje, ik begrijp niet zo goed waar je nu op uit bent...
Het mag duidelijk zijn dat jouw mening anders is als die van anderen
moet je het dan toch steeds weer (hetzelfde) toelichten? Je schreef
dat je niet uit was op een discussie...laat het dan ook zo, want het
gaat nu natuurlijk absoluut een discussie worden...

Annet

Ach, ik ben niet vies van een discussie, ik vind het zelfs wel leuk om (op nette wijze welliswaar) met iemand te discuseren, maar dat ter zijde.

Het is zeker niet zo Kiekje, dat ik ongelukkig wordt als ik mijn kindje te veel zie. Wat bij mij wel het geval is, is dat mijn wereld te beperkt wordt, de muren komen op me af als ik alleen maar thuis ben.  Ik ben namelijk ook van mening dat ik niet alleen maar mamma ben. Ik ben ook nog partner, vriendin, dochter, werknemer etc.

Ik zie aan mijn schoonmoeder, die inderdaad alles opzij heeft gezet voor de opvoeding van haar kinderen dat nu haar kinderen groot en zelfstandig zijn, zij helemaal niet meer van deze wereld is. Ze heeft nog altijd het idee dat de wereld zo is als dertig jaar geleden, maar er is echt veel veranderd. Ze heeft wel een aantal vriendinnen, maar is heel erg ouderwets in haar denken en doen, mede doordat ze weinig contact heeft gehad met de "buitenwereld" toen haar jongens klein waren.

Mijn moeder heeft ook altijd gewerkt toen mijn zus en ik jong waren en ik ben heel tevreden over mijn opvoeding. Ik kan ook nu met veel dingen bij mijn moeder terecht omdat ze weet hoe de wereld nu in elkaar steekt. Ze is echt met haar tijd meegegaan.

Dus dat betreft ben ik van meing dat je als werkende moeder ook heel   veel hebt toe te voegen aan de opvoeding van je kindje.

Groetjes Jelke

Hoihoi,

Ik ben op dit moment ook fulltime moeder.. Maar ik ga straks wel weer werken ik ben ermee gestopt omdat de rijstijd 1,5 uur is heen en dan ook weer 1,5 uur terug ik wil hier in de buurt een leuke baan vinden wat bij me past.

Ik vindt het helemaal niet erg om de hele dag voor me kindje te zorgen, niet dat ik geen sociaal leven heb maar werken vindt ik ook bij mijn sociale leven horen gewoon andere dingen dan alleen poepluiers en baby praat * ik geniet ervan begrijp me niet verkeerd* maar ik mis het werken ook wel een beetje niet dat ik 40 uur weer wil werken 30 uur.

En ik wil mijn mannetje later een goede opleiding kunnen bieden * niet dat geld het belangrijkste is * maar het is wel handig later als hij bv wil studeren ik heb nu al een hele spaarplan voor hem.

En ik persoonlijk vindt het ook wel goed voor de kleine naar een opvang leert hij andere kindjes kennen als hij wat groter is dingentjes met andere delen etc.

Misschien komt het raar over dan heb ik het niet goed verwoord maar ik ben helemaal verliefd op me kleintje maar ik wil dat hij het later ook goed heeft. En een beetje aan jezelf denken ben je niet meteen een slechte moeder. Ik ken ook zat moeders die altijd thuis waren maar niet voor het kind thuis geen aandacht etc.

Groetjes,

Bianca

Hallo allemaal,

Misschien is het een idee om eens te kijken naar hoe onze kindjes het ervaren, want ons mannetje gaat momenteel 1.5 dag per week naar het kinderdagverblijf. Dit is verdeeld over 3 dagen. En hij heeft het hier echt reuze naar zijn zin, hij speelt volop met speelgoed dat wij hier thuis niet hebben, hij maakt contact met de andere kinderen (hij probeerde van de week op de commode een ander kindje te aaien.., hij wordt op een andere manier uitgedaagd, (heb jij je kind al in het donker naar een disco-licht met verschillende kleuren laten kijken?). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik denk dat het voor alle moeders en hun kinderen weer anders is en probeer hierover niet in discussie te gaan, maar leer van elkaar.

Dus: wie heeft er nog een leuk idee om met een (bijna) 8 maanden oud ventje te doen thuis?

Mijn "KDV-idee" is dus de disco-lamp, laten de "thuisblijfmoeders" weten hoe hun kindje dit vonden?

Groetjes Charlotte

Hè hè,
Fijn dames,
Dat jullie me goed begrijpen, ben niet van mening dat jullie slecht zijn, maar wil het graag enigszins begrijpen.
Bedankt dat jullie het hebben uitgelegd, ik snap wat je bedoelt Jelke, mijn schoonmoeder heeft dit net als jouw schoonmoeder.
Zij heeft ook niet gewerkt, en is inderdaad stil blijven staan, zij vindt namelijk nog steeds dat tattoos voor schooiers zijn en drugs hè wat is dat? Snappie?!

En dat van dat wereldje, ik hoor dat meer, maar kan in mijn omgeving er niet goed over praten, wordt echt veel te heftig.

Het is niet echt zo dat ik helemaal geen discussie wil, maar ik heb de neiging dingen te zeggen in dit geval te schrijven zoals ik het voel, maar bedoel het echt niet altijd verkeerd.
Ik ben ook heel direct en klap er meteen bovenop en word ook vaak anders begrepen.

Maar vind het wel fijn dat jullie inzien dat ik jullie niet aanval maar gewoon wil weten waarom, en hoezo enzo.

Doe dit niet om jullie te kwetsen, vind jullie allemaal wel lief hoor.
X

Hoi,

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat de tijden van vroeger en nu heel erg veranderd zijn. Ik kan het me gewoonweg niet permiteren nog minder (werk nu 24 uur), danwel niet te gaan werken (niet dat ik dat zou willen). Het is gewoon tegenwoordig erg duur allemaal en nee,.. Ik ben niet iemand die het duurste, grootste en mooiste moet hebben.

Ik heb een lange periode meegemaakt waarbij ik elke cent moest omdraaien en dat neemt zoveel zorgen met zich mee en zou ik nooit meer willen! Dan maar wat meer uurtjes werken en je kindje soms een uurtje langer op school laten spelen. Geldzorgen en spanningen brengen immers meer onrust in een gezin dan een uurtje langer spelen elders.

Voor mij is hoe dan ook bovenstaande niet van toepassing daar Kay voor 1,5 dag naar een KDV gaat, maar ik zie het probleem niet zo als  er in gezonde maten gebruik van zou worden gemaakt.

Mijn vriend is gymleraar op 3 basisscholen en verzorgt daar ook de naschoolse opvang.  2x in de week regelt hij iemand extern die 1 uurtje  aansluitend aan  een dag een leuke les wil verzorgen. De ene keer komt iemand Streetdance geven, dan Teakwondo en de andere keer weer Handbal. De kinderen vinden het helemaal geweldig, zijn lekker actief bezig, stukje ontspanning en lekker met je vriendjes in de weer zijn. Er worden zelfs kinderen voor opgegeven die het gewoon leuk vinden.

Nogmaals begrijp ik niet zo goed wat het probleem is van naschoolseopvang, mits er natuurlijk in gezonde mate gebruik van wordt gemaakt!!!

Esmé mv Kay

Hallo Kiekje,

Ik wil even reageren op je berichtje. Ben niet boos hoor, maar ik breng mijn dochter nu ook naar de kinderopvang en straks gaat ze ook naar de BSO. Ik ben alleenstaand en heb gelukkig mijn ouders om te helpen, maar niet 5 dagen in de week. Op 2 dagen gaat mijn dochter naar het KDV en 2 dagen is ze bij mijn ouders, op dag 5 ben ik thuis. Ik moet wel werken anders komen we niet rond.

Het was neit mijn keuze om het alleen te doen. Maar ook als ik wel een partner had gehad dan was mijn dochter naar de opvang gegaan, ze heeft het daar super naar haar zin en komt altijd blij terug. Ik vind dat vrouwen zich ook mogen ontwikkelen als ze dat willen. Tuurlijk zou ik best een dag minder willen werken, maar zo redden we het prima en mijn dochter komt neits te kort.

Groeten Nands

Terug
Bovenaan