Te klein en te licht voor 14 maanden

Zoals hierboven, zonder de extremen zijn er geen gemiddeldes ?
Mn zoontje is echt een +2 kind, altijd al geweest.. Was met 14 maanden 84cm. Onwijs lang! Maar dat was ik en mn man ook op die leeftijd
Prima toch als ze het een keer extra checken.. Beter dan iets belangrijks missen ? Als er niks uit komt heb je gewoon een klein maar fijn kindje ?
 
Vervelend dat ze dat steeds zeggen , maar ga er open in en als er wel iets is, is het fijn om het te weten toch. 
Daarnaast is het logisch dat ieder kindje anders is. Ik ben laatst met mijn meisje ook naar het CB gegaan (bijna 15 maanden) , weegt 9,5 en 75 cm. Dus ook geen groot meisje. Maar ze volgt haar lijntje. (Ook iedere CB verschilt hier natuurlijk weer in). Ik weet niet of je borstvoeding geeft, anders kan je nog naar de who Curve kijken. Op het CB gebruiken ze namelijk de TNO Curve. 
Ik zag ook dat iemand anders een etenslijstje erop had gezet. Maar wat ik wil zeggen ieder kind heeft wat anders nodig. Die van mij drinkt echt zo veel borstvoeding nog. Eet als ontbijt misschien een kwart boterham, een paar stukjes fruit en s middags weer zo. Alleen het avond eten gaat er zonder moeite in. 
Hopelijk hoef je je straks minder zorgen te maken, als er meer duidelijk is!! 
 
Mijn dochter is nu bijna 15 maanden en weegt nog geen 8 kilo en is maar 72cm. Ze maken zich er nog geen zorgen om dus zo zie je maar weer hoe dat ook verschilt bij verschillende CB's. 
Onderzoeken kan nooit kwaad maar elke kind is verschillend dus ik zal er niet teveel zorgen om maken! 
 
Mijn dochter was met 14 mnd even zwaar en even lang. Geen probleem volgens cb omdat ze wel in een mooie stijgende lijn groeit. Mijn man en ik zijn ook niet groot haha..
 
Wat een verschillende reacties hè.. ons zoontje eet genoeg.Na wakker worden papfles 120ml, op kdv nog een boterham bij aankomst met de andere kindjes (6.30-7.00), thuis niet en gewoon spelen. 8.30-9.00 1-2st fruit. 11.30 2boterhammen. Fles 120ml. 15.00/15.30 fles 120ml (anders komt hij savonds) , krentenbol of cracker of koekje oid. 17.00 warm eten, kwark als hij wilt. 19.00 fles 120ml. (Alle flessen gaan wisselend op tot 30ml rest). Dit is het globaal wel en ik vind het zelf niet weinig ? idd mocht er wel wat zijn dan zijn we er optijd bij. Het ging ook om het 1 tot 2 keer daags poepen. Dat vond ze ook veel.
 
Mijn dochter is nu 13 en nog steeds wordt ze elke keer als ze bij een schoolarts(-assistente) is geweest weer naar de huisarts en/of kinderarts verwezen omdat ze niet goed zou groeien. Dat was op baby-/peuterleeftijd bij het cb al netzo, elke keer weer. 
Ze is klein en licht, maar dat is gewoon hoe zij is. Overigens nu het laatste jaar zomaar van -2,5 lijn naar iets boven de -2 lijn gegroeid! Wie weet haalt ze iedereen nog wel in :D.
Als baby en peuter was ze vanwege reflux bij de kinderarts en inmiddels sinds een jaar of 3 vanwege astma. En de kinderarts heeft haar groei altijd prima gevonden, geen enkele reden tot zorg. 
 
Ze zijn bij het cb gewoon extra alert. Dat is natuurlijk ook hun functie, zij moeten signaleren en doorverwijzen als er een wat afwijkende ontwikkeling is, op welk vlak dan ook. En in het meerendeel van de gevallen blijkt er dan niets aan de hand, gelukkig maar. 
 
Terug
Bovenaan