Te klein kindje.... te veel vruchtwater.... wie kan me meer vertellen?

Hoi Isa,

Bij mijn vriendin is het uiteindelijk ingeleid omdat moeders een te hoge bloeddruk had en aan een stuk door heeft gespuugd vanaf het begin van de zwangerschap tot aan de zevende maand ongeveer, (wat niets met de groei van de baby te maken heeft gehad) Ook ging het met de kleine niet zo heel erg lekker meer (te hoge hartslag maar uiteindelijk is toch alles goed gekomen) de baby is gulzig en groeit per dag toch zo'n 20 tot 40 gram en dat is best veel op een geboortegewicht van 2100 gram.

Meid maak je niet al te druk (makkelijk gezegd) en nogmaals veel succes bij de gyn.

Angel

Hey meis,
Kan je ook niet echt helpen. Zou gewoon afwachten wat de echo uitwijst enzo. Misschien doen ze het wel gewoon voor de zekerheid om alles uit te sluiten.
En mocht er wel iets zijn dan kunnen ze je zo goed mogelijk helpen.
Vind het wel erg voor je hoor want je hoop natuurlijk dat alles goed is..
sterkte in ieder geval en laat iets weten!

Hoi Isa,

Vervelend zeg, dat je nu nog tot woensdag moet wachten om zekerheid te krijgen. Probeer je niet teveel te laten leiden door internet, hier kun je je alleen maar extra kopzorgen mee op de hals halen.
Bij mijn termijnecho had de echografiste opgeschreven, placenta laag voorwand. Dus ik ook even googlen, nou echt de vroegegeboortes en bloedverlies, totale bedrust, keizersnee,  sloegen me om de oren. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn.

Wens je heel veel succes met wachten (kan me voorstellen dat woensdag nog een heeeeel eind weg is), en zal voor je duimen!

Groetjes Rianne
22w1d

neg dis betekent dacht ik negatieve discongruentie (ik weet niet of je het zo schrijft)
En dat betekent dat ze denken dat het kindje niet goed groeit.

Dat dacht een vk bij mij ook. Maar bij de echo in het ziekenhuis (na een stressvol weekend) bleek dat de baby precies groot genoeg was. En omdat ik naar voren droeg en nogal lang ben zat mijn baarmoeder niet hoog genoeg.

Later zei een vk ook nog dat de baby niet groter dan 6 of 61/2 pond zou worden. Toen ze geboren werd (6 dagen te vroeg) was ze ruim 7 pond.
Er hoeft dus niets aan de hand te zijn!

Hoi Isa,

Maar ook zo'n echo zegt ook niet alles hoor! Ze kunnen zien of je teveel vruchtwater hebt en hoeveel je kindje 'ongeveer' weegt. Het blijft een schatting. Ik heb al vaak gehoord dat het kindje een pond lichter of zwaarder is dan ze zeggen vanuit de echo.
Mijn eerste schatten ze op 7 pond, maar ze woog nog geen 6 pond. Ook ik had erg veel vruchtwater.
Nu ben ik zwanger van de tweede (30 w) en zegt de verloskundige dat ik een flink kind krijg??? Maar volgens de laatste echo (22 w) was het kindje precies op schema en heb ik weer een'zwembad' aan vruchtwater, zoals de echoscopiste zei.
Wacht het maar rustig af, meestal valt het allemaal heel erg mee. Zulke onderzoeken doen ze vaak voor de zekerheid en geruststelling!
Heel veel succes met je verdere zwangerschap!

Groetjes Suusie

Hoi Isa,
Ik zou me maar niet te druk maken. Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat mijn kindje waarschijnlijk te klein is en krijg volgende week een echo. Al mijn kinderen waren tot nu toe klein, maar dat wil niet zeggen dat ze minder levensdrang hebben. Beide hadden ze twee tienen bij de apgarscore (beoordeling conditie kind direct en 10 minuten na geboorte). Er zijn genoeg kinderen die het met een mindere score moeten doen. De grootte van een kind zegt niet zoveel.
Bovendien kunnen ze er inderdaad goed naast zitten. Zo kan je bijv. laag dragen en hoog. Als je laag draagt, is je buik qua aantal centimeters altijd te klein bij meting. En zo zijn er nog tig andere dingen die de schatting incorrect maken.
Je bent al 36 weken, dus ookal is je kindje klein, het zal toch altijd al groter zijn dan een te vroeg geborene.
En even over dat kindje van 2100 gr. die het toch prima deed. Er werd bij vermeld dat de moeder een te hoge bloeddruk had. Hoge bloeddruk zorgt er voor dat de placenta niet optimaal werkt, waardoor de baby minder voedingsstoffen krijgt. Logisch dat zo'n kindje veel kleiner ter wereld komt. Mijn neefje was er eentje van een tweeling en woog ook zoiets en heeft het ook prima gedaan. Is nu een beer van een kerel. Zo zie je maar, het zegt niet zoveel.
Groetjes Ivy

Hey meiden,

Allemaal super bedankt voor jullie reacties! Dat doet me echt goed.
Ik weet ook wel dat ik me niet al te druk hoef  te maken, ben zo ie
zo heel blij dat ik idd al bijna 37 wkn ben. Maar toch speeld het wel
de hele dag door mn koppie. Zelf woog ik als baby na een zwangerschap
van 42 wkn nog geen 4 pond. Ik moest in  de couveuse en had flinke
opstart problemen, kon niet zuigen waardoor ik alleen maar meer afviel
en ook mocht ik de eerste 2 maanden niet naar buiten. Als ik daaraan
denk... word ik niet vrolijk van. Ik ga vanmiddag mn gedachten ff lekker
verzetten en wat leuks doen en morgen horen we het wel! Liefs xxx isa.

Terug
Bovenaan