Te kleine woning

Hoi allemaal,

Ik ben hier voor het eerst en zit met een probleem.
Mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje maar we hebben maar een 2 kamer woning. Onze slaapkamer is al zo klein dat als we ons bed erin hebben staan dat ie vol is. Hoe moeten we dan in hemelsnaam een kindje kunnen nemen.
Kopen zit er niet in en via de woningbouw duurt het nog minimaal 7 jaar voor we in aanmerking voor wat anders komen.Maar ik kan echt niet nog 7 jaar wachten. Ik ben nu 29 en dit is mijn allergrootste wens.
Ik ben op zoek naar mensen die dit ook hebben meegemaakt of ook in deze situatie zitten. En ik hoop op reacties van mensen die dit ook hebben en toch een kindje hebben. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Groetjes een wanhopige Laura
 
Wij hadden het zelfde probleem, alleen was ik al zwanger. Via pariculier huren hebben we een erg leuke en grotere woning gevonden. We wonen er inmiddels twee maanden en over zes weken verwachten we de baby. Dus heel veel succes en het komt vast en zeker allemaal goed, bij ons is het ook goed gekomen.

groetjes Chantal
 
ja dat is idd moeilijk ik weet dus niet in welk deel je van het land woont?
wellicht zou je eens makelaars in kunne schakelen die woningen verhuren.
of direct wonen...
tja de slaapkamer kan alleen jullie bed in wellicht zou je kunnen gaan denken aan een slaapbank voor in de woonkamer waar jullie gewoon slapen wel natuurlijk een comfortabele en jullie slaapkamer een babykamer van maken....
wellicht een tip....
aangezien er dus geen bedje meer bij de slaapkamer bij jullie past is dit meschien de meest relastisch oplossing....
succes ermee....
liefs mij
 
Beste Laura,

Het beste vind ik, toch je gevoel te volgen. Mijn opa en oma woonden ook echt superklein, zelfs nog bij mensen in en m'n moeder, ooms en tante zijn ook opgegroeid. Het is niet de meest ideale situatie, maar is er niet een piepklein plekkie voor een ledikantje?
En volgens mij krijg je ook meer voorrang voor een ander huis met een kleine.
Nou in ieder geval veel succes met je keuze.

Gr Lisette
 
hoi,

nou ik ben 20 en mijn vriend is 24 en wij hebben ook een 2 kamerwoning! Ik ben nu 5maanden zwanger en wij hebben een babyhoek gemaakt. het bed en de kast in de slaapkamer zo verplaatst dat wiegje of ledikantje in de hoek kan en rondom een gordijntje, zodat je toch een beetje privecy heb! geen plek voor een commode? dan gebruik je toch de keukentafel! Er zijn altijd mensen en gezinnen die in een slechtere situatie kinderen op moeten voeden! ik heb zelf tot mijn 10 bij mijn ouders op de kamer geslapen en een trauma heb ik echt niet! die mooie babykamer is meer voor de mensen die komen kijken want je kind merkt er niets van zolang je hem liefde geeft!
succes!

dikke kus
Ed en Joy
 
hoi,

Ik ben 5 maanden zwanger en heb ook een 2 kamer woning. en wij hebben alles zo strategisch ingedeeld dat we nu een babyhoek hebben met een gordijntje eromheen zodat je toch een beetje privacy heb!
en geen plek voor een commode dan gewbruik je lekker de keukentafel of een hangcommode.
er zijn altijd gezinnen die in slechtere situaties hun kind moeten opvoeden. zolang je het maar liefde geeft.
succes

dikke kus,
Ed en joy
 
In andere gemeente gaan wonen? misschien is daar niet zo,n lange wachtlijst voor huurwoningen, of in krant kijken of er mensen zijn die woningen verhuren in de buurt? Misschien een idee, probeer mee te denken...tja hoop voor jullie dat je snel groter kunt wonen. (Kun je de woonkamer niet splitsen??)
succes
groetjes susan
 
Beste Laura,

Ik ben nu 36 weken zwanger en de baby slaapt na z'n geboorte op onze kamer d.m.v. een hangwieg(cradle) aan het plafond aan het voeteneind van ons bed en neemt zo geen extra ruimte in, misschien een tip voor je!

Groetjes Isis
 
Terug
Bovenaan