te kort tongriempje, wel of niet knippen???

Het cb is er na 12 weken achter gekomen dat Finn een te kort tongriempje heeft, nu vandaag bij KA geweest die is geen voorstander van knippen.
Finn drinkt en tijdens het drinken hoe leg ik dit uit, meestal zuigen babys zo hard dat je de fles niet uit zn mond kan trekken, bij Finn kan dat erg gemakkelijk en tijdens het drinken maakt hij een klakgeluid, wij dachten dat dat haastigheid was, maar hij zuigt zo een hoop lucht mee.
Nu kan het dus liggen aan die tongriem of niet, dus moeten we de komende weken goed nadenken of we het willen laten knippen.

Knippen...hier geknipt om dezelfde reden, vraag anders aan de kinderarts of er eens een logopedist kan kijken naar zijn drinken, was hier overtuigend

Geen weken meer wachten trouwens.
Hoe ouder ze worden hoe zwaarder de ingreep.

Hoi, wij hebben ons zoontje ook laten "knippen".
Doordat het tongriempje kort is krijgen ze veel lucht binnen met drinken waardoor weer veel krampen en gauw vermoeid kunnen zijn door het moeilijke drinken.
Ons zoontje dronk (drinkt) heel slecht en dit kon 1 van de oorzaken zijn.
Ook kunnen ze er later last van krijgen met praten en ja iets waar je niet aan denkt maar wat de KNO arts vertelde het zoenen.... tja dus even vervelend nu vooral voor de papa`s en mama`s maar de kleine kan er goed mee geholpen zijn.

Op zich drinken hij drinkt al zn flessen leeg, wel met dat klakgeluid maar hij drinkt ze goed leeg.
Door die kinderarts ben ik gaan twijfelen, ik ging er eigenlijk heen van ja we doen het, maar nu ben ik aan het twijfelen, zij had het met haar zoontje niet gedaan en ze had er geen spijt van dat ze het niet had gedaan.
MAar ik heb zoiets van ik weet neit of dat zn problemen nu gaat verhelpen maar later met het praten en ind het zoenen en zoiets simpels als aan een ijsje likken daar moet je ook aan denken.

Ons zoontje krijgt veel lucht binnen waardoor hij heel de tijd tussen de voedingen last ervan heeft veel boeren en windjes laten.

MAar ik neig meer naar ja dan nee.

Maar alles ervaringen zijn meer dan welkom

Mijn zoontje heeft ook een kort tongriempje. De kinderarts heeft er nog niets van gezegd, het viel mij opeens op dat zijn tong niet mooi rond was aan het uiteinde maar er dus een soort inkeping te zien is. Bij het drinken van de borst heeft hij absoluut geen problemen, geen klakgeluiden ook en bij het consultatiebureau zeiden ze dat het niet zo´n probleem was en dat ik het van de kinderarts moet laten afhangen. Daar moet ik begin februari heen, als hij 4 maanden oud is, dus benieuwd wat hij zegt. Mn moeder had ook al gezegd dat het problemen op kan gaan leveren met praten en dat idd knippen een oplossing is, of met je vinger proberen het tongriempje wat op te rekken, maar ja, dat gaat zo lastig als meneer dan enthousiast op je vinger gaat zuigen ;-) Ben benieuwd wat de kinderarts mij aanraadt, maar jullie zijn overwegend voor het knippen? Is het een ingreep die ze in het ziekenhuis moeten doen?

voor baby's onder de drie maanden is het een ingreep van niets.. sterker nog.. vroeger deed de verloskundige het met een nagel na de geboorte. Hoe ouder hoe zwaarder de ingreep.
Op zich hoeft het geen probleem te worden, Riekje ik denk dat de kinderarts aangeeft het niet te doen omdat er nu geen problemen zijn. De artsen zien het als een ingreep en elke ingreep die niet 'nodig' is, is er 1 teveel. Ze wachten liever tot later blijkt dat het gaan praten een probleem is en dan knippen met narcose en meer pijn en bloed. Maar goed dat is hun mening. Snap ik ergens wel, maar het is nu zo makkelijk om te doen

Terug
Bovenaan