te snel drinken / verslikken, welke speen?

Hallo dames,

Ik geef borstvoeding, maar omdat ik veel te veel stuwing heb, kolf ik de stuwing er eerst af. De eerste 60 cc geef ik dan met de fles en dan de borst tot hij genoeg heeft.
Ik heb de kolf van Avent, en het flesje heeft een Avent speen vanaf 0 maanden. (1 gaatje)
Maar Jelte heeft 2 slokken op en hij verslikt zich al bijna. Dus om de 2 slokken haal ik het flesje weer uit z'n mond. Ben dus op zoek naar een alternatief. Nou kreeg ik bij de Etos de tip om een prematuurspeen aan te schaffen, maar Avent heeft deze niet.

Vermoed dat ik vast niet de enige ben met dit probleem, en er vast jonge moeders zijn die hier een oplossing voor hebben?

Liefs Rixt

er staat veel info over het tegen gaan van verslikken in het topic 'verslikken'

zie hier! verslikken  

(ik weet niet of de link werkt, topic is geschreven door Peet69)
 Advent is niet zo geschikt als de kleine zich verslikt, de beste resultaten worden behaald door de difrax s-fles, met kleine speen (maat s) of de 1,2,3 speen die hierbij hoort. Onze meid verslikte zich ook erg bij advent, gaat nu een stuk beter nu we de s-fles hebben. Veel suc6!

heey,

ik heb ook de avent fles vervangen door de difrax s-fles. met de avent fles smeerde jesse heel erg en verslikte hij zich ook regelmatig. met de s-fles drinkt hij rustiger, smeert er niet mee en het belangrijkste. hij verslikt zich haast niet meer! met het gevolg dat hij ook haast niet meer spuugt.

de avent fles heb ik iemand anders blij mee gemaakt!

succes.

groetjes

ik gebruik ook de difrax s fles op aanraden van mamavanelmar.

Ze doet het hier goed op, ze drinkt niet zo gulzig meer en het loopt er niet allemaal uit zeg maar.
1 nadeel vind ik wel is dat ze heel snel de fles vacuum zuigt waardoor ze een kwartier bezig was om 20 cc te drinken.
Nu haal ik geregeld de onderkant eraf zodat er lucht bij komt zodat ze makkelijker kan drinken.

Wij hadden een heel starters pakket van Avent gekocht, zonde van het geld dus. Ze wil dus geen andere speen meer sinds ze difrax gebruikt, ze slaat het gewoon uit me handen (!!)

Junior, dat hadden wij ook. Het zit em in dat rubbere ding onderin (het ventiel) daarin zit een klein gaatje wat in het begin nog wel eens dicht wil zitten. Ook moet hij goed droog zijn (de kant die in de bodem gaat, de bodem dus ook) anders zuigt de fles vacuum. Ik heb dat ventiel een paar keer goed gebogen, en goed afdrogen voor je een fles aanmaakt. Sindsdien zuigt ze hem niet meer vacuum.
Suc6 ermee!

quote: blueyez reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2009 12:43:33'));

Junior, dat hadden wij ook. Het zit em in dat rubbere ding onderin (het ventiel) daarin zit een klein gaatje wat in het begin nog wel eens dicht wil zitten. Ook moet hij goed droog zijn (de kant die in de bodem gaat, de bodem dus ook) anders zuigt de fles vacuum. Ik heb dat ventiel een paar keer goed gebogen, en goed afdrogen voor je een fles aanmaakt. Sindsdien zuigt ze hem niet meer vacuum.
Suc6 ermee!

dat wist ik helemaal niet, thx!!
Ik spoel ze wel steeds om en laat ze drogen maar lette er niet op dat het droog moest zijn..

Hoi,

Hier ook een mama van een kindje dat erg snel drinkt.
Jana heeft ook de avent flessen. Maar op aanraden van kraamverzorgende zijn we ook over gegaan op een andere sinds gisteren. Jana dronk zo gulzig, dat de halve voeding er meteen weer uit komt. Nu proberen we sinds de laatste voeding van gisteren de S fles van difrax. En dat gaat tot nu toe beter. Vannacht heeft ze nog wel twee keer flink gespuugd. Maar net heeft ze maar klein beetje terug gegeven met een boertje. Dus er lijkt wat verbetering in te zitten.

Ook hier hadden we startersset van avent gekocht. Wel jammer maar ja. Als het beter voor dr is.

Liefs

Terug
Bovenaan