Te veel aankomen..

<p>Hoi,</p><p>Ik ben bang dat ik te veel aan kom. Tot 3 weken geleden was ik nog 2,5 kg bijgekomen. Maar inmiddels zijn het er 5. Ik kom nu echt snel aan, ongeveer 1 kg per week de laatste 2 weken. Ik eet gezond en beweeg genoeg (ik loop op mijn werk zo'n 7 km per dag en daarnaast wandel ik nog veel).  Ik heb geen idee hoe ik dit kan beperken maar ik voel me er in ieder geval niet fijn bij zo.</p><p>Ik ben momenteel bijna 22 weken zwanger.</p>

Sorry hoor, maar waarom weer een topic?5 dagen geleden heb je precies hetzelfde geplaatst, en enorm veel advies gekregen. Misschien moet je eens met je vk gaan praten dat je zo onzeker als ik weet niet wat bent over alles? Ga eens proberen te genieten van je zwangerschap, er groeit een klein wondertje in je hoor. Is niet zomaar iets dus geniet ??

[quote quote=10147429]Sorry hoor, maar waarom weer een topic? 5 dagen geleden heb je precies hetzelfde geplaatst, en enorm veel advies gekregen. Misschien moet je eens met je vk gaan praten dat je zo onzeker als ik weet niet wat bent over alles? Ga eens proberen te genieten van je zwangerschap, er groeit een klein wondertje in je hoor. Is niet zomaar iets dus geniet [/quote]Ik geniet er volop van. Mooiste van mijn leven. Maar ik mag het aankomen toch wel als lastig ervaren? En vragen of dit wel normaal is. Zo snel in 1x..

Goedemorgen,Vragen mag natuurlijk altijd. Ik denk alleen dat je zelf ergens ook wel weet dat het geen ‘vraag’ is, maar dat je op zoek bent naar geruststelling/bevestiging. Zoals je zelf eerder al aangaf, heb je in het verleden een eetstoornis gehad en vind je aankomen iets heel lastigs. Dat je tijdens een zwangerschap nog een stuk minder controle hebt (niet alleen over je gewicht, maar over alles) zal heel lastig zijn en maken dat je toch weer terug grijpt naar dat waar je wel enigszins zicht op kan hebben; je gewicht. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit met je verloskundige/huisarts bespreekt. Wellicht dat je gedurende de zwangerschap en vlak erna wat extra ondersteuning kunt gebruiken. Je opent vrij veel topics hier, waaruit je onzekerheid en behoefte aan bevestiging duidelijk naar voren komt. Het lijkt mij belangrijk dat je je hier bewust van wordt en mee aan de slag gaat, zodat je straks zelfverzekerd jouw kind op kunt voeden. Als je echt iets wilt weten, bijv. over wat je wel en niet mag eten, kun je proberen het eerst op te zoeken en op je eigen kennis ter vertrouwen.Wat betreft het wegen; laat je alleen bij de verloskundige wegen, niet thuis en bespreek de onzekerheid daar. Uiteindelijk is zij de professional die weet wat wel en niet goed/normaal is. Overigens schrijf ik dit niet om te zeggen dat je hier niets meer mag vragen of posten, want dat is zeker niet wat ik bedoel. Ik gun het je echter wel om eat bewuster te worden van jezelf en stappen te zetten in vertrouwen op jezelf/meer zelfstandig zijn in wat je denkt en voelt.Sterkte

Ik vond aankomen echt verschrikkelijk, heb altijd een prachtih lichaam gehad (al zeg ik het zelf :p) en altijd veel modellenwerk gedaan. Ik vond aankomen echt een hel en ik vond zwanger zijn eigenlijk in zn geheel vreselijk. In totaal was ik 20kg aangekomen!!! Maar ik paste 3 weken na me bevalling al weer me oude spijkerbroeken maatje 38. Had na 5 weken eigenlijk al me oude lichaam terug. Dus het is echt tijdelijk en je krijgt er iets prachtigs voor terug echt waar! Succes x

In deze periode is het niet gek om zoveel tegelijk aan te komen. Je baby maakt een groeispurt, en jij dus ook. 0,5 tot 1 kg per week is nu dus heel gewoon. Over een paar weken is het waarschijnlijk weer een tijdje wat minder, tot de volgende groeispurt. Lastig natuurlijk, maar probeer je niet te druk te maken om gewichtstoename!

Goh twee dagen geleden schreef je nog hoe vervelend je het Viva forum vond. Maar blijkbaar niet vervelend genoeg aangezien je weer een nieuw account hebt aangemaakt. https://forum.viva.nl/zwanger/gewichtstoename/list_messages/434009 Ik hoop nog steeds dat je dit allemaal niet verzint. Mensen reageren oprecht op jouw topics. Ik raad je in ieder geval echt aan om hulp te gaan zoeken voor je onzekerheid en anders voor je drang naar aandacht.  

Terug
Bovenaan