Goedemorgen,Vragen mag natuurlijk altijd. Ik denk alleen dat je zelf ergens ook wel weet dat het geen ‘vraag’ is, maar dat je op zoek bent naar geruststelling/bevestiging. Zoals je zelf eerder al aangaf, heb je in het verleden een eetstoornis gehad en vind je aankomen iets heel lastigs. Dat je tijdens een zwangerschap nog een stuk minder controle hebt (niet alleen over je gewicht, maar over alles) zal heel lastig zijn en maken dat je toch weer terug grijpt naar dat waar je wel enigszins zicht op kan hebben; je gewicht. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit met je verloskundige/huisarts bespreekt. Wellicht dat je gedurende de zwangerschap en vlak erna wat extra ondersteuning kunt gebruiken. Je opent vrij veel topics hier, waaruit je onzekerheid en behoefte aan bevestiging duidelijk naar voren komt. Het lijkt mij belangrijk dat je je hier bewust van wordt en mee aan de slag gaat, zodat je straks zelfverzekerd jouw kind op kunt voeden. Als je echt iets wilt weten, bijv. over wat je wel en niet mag eten, kun je proberen het eerst op te zoeken en op je eigen kennis ter vertrouwen.Wat betreft het wegen; laat je alleen bij de verloskundige wegen, niet thuis en bespreek de onzekerheid daar. Uiteindelijk is zij de professional die weet wat wel en niet goed/normaal is. Overigens schrijf ik dit niet om te zeggen dat je hier niets meer mag vragen of posten, want dat is zeker niet wat ik bedoel. Ik gun het je echter wel om eat bewuster te worden van jezelf en stappen te zetten in vertrouwen op jezelf/meer zelfstandig zijn in wat je denkt en voelt.Sterkte