Te veel draaien tijdens slapen

Hoi,

ik ben vandaag 6+2 wkn zwanger en ik heb dat ook.. hele tijd draaien en niet lekker kunnen slapen. Pas als het tijd is om op te staan lig ik pas lekker haha..

groetjes

Hallo dames,
Ik ben vandaag 9+3 weken zwanger. En al sinds week 5 enorm aan het draaien. Ik slaap normaal altijd op mijn linker of rechter zij maar sinds ik zwanger ben slaap ik op de een of andere manier toch liever op mijn rug.. iemand enig idee vanaf welke week dit niet meer mag??
En geen slaap meer kunnen vatten na het wakker worden snachts is ook heel herkenbaar ja!

Zou het niet dat je zoveel draait in je slaap omdat je er net zoveel mee bezig bent in je hoofd?
Ik had dat zelf ook hoor, maar in het begin van je zwangerschap kan dit helemaal geen kwaad. Het is pas als je baarmoeder echt groot wordt (+25 weken) dat de druk op je aderen toeneemt. Op je rug slapen is niet goed voor je eigen lichaam. Geloof me, als ik nu (ik ben 32 weken ver) op mijn rug lig kan ik moeilijker ademen en wordt ik ook licht in mijn hoofd. Ik draai dan automatisch naar mijn zij. 
Op je rechterzij zou dan weer iets minder goed zijn voor je baby omdat je een belangrijk bloedvat "kan vernauwen", maar mijn vroedvrouw zei me zelf dat het eigenlijk niet zo een kwaad kan als je dan toch tijdens je slaap naar rechts draait. Vertrouwen in je eigen lichaam dat wel weet wat wel of niet kan...

[quote quote=10191488]
Hallo dames,
Ik ben vandaag 9+3 weken zwanger. En al sinds week 5 enorm aan het draaien. Ik slaap normaal altijd op mijn linker of rechter zij maar sinds ik zwanger ben slaap ik op de een of andere manier toch liever op mijn rug.. iemand enig idee vanaf welke week dit niet meer mag??
En geen slaap meer kunnen vatten na het wakker worden snachts is ook heel herkenbaar ja!
[/quote]
Mijn verloskundige zei dat het geen kwaad kan om op je rug te slapen. Later in de zwangerschap kan het zijn dat het voor jezelf minder prettig wordt vanwege het gewicht van de buik. Maar je baby laat wel van zich horen als het voor hem/haar niet prettig meer is. De verloskundige vond het veel belangrijker dat ik goed sliep dan dat ik krampachtig op mijn zij probeerde te slapen.

Maak je geen zorgen om het draaien! 
Ik ben nu 24+3 weken, dus inmiddels kan ik ook echt niet meer op mijn buik liggen. In het begin vond ik op mijn buik liggen ook een eng idee hoor, maar geloof me, als je baarmoeder groter wordt ga je het vanzelf merken! Toen ik het eenmaal echt ging voelen als ik op m'n buik lag, besefte ik pas dat het echt niks doet die eerste weken. Dat kleintje zit veilig weggestopt en krijgt daar helemaal niks van mee hoor!
Dat blijft natuurlijk de hele zwangerschap wel zo, dat het voor de baby niet zoveel kwaad kan, maar je lichaam geeft het vanzelf aan als het voor jou niet fijn meer is!
En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk! :)

Word alleen maar erger. Ik heb enorm last van rusteloze benen snachts dus de hele nacht op mijn linker Zij is onmogelijk. Opzich maakt het niks uit Als je in het laatste trimester maar niet op je rug of buik gaat liggen

Terug
Bovenaan