Te veel en te snel melk.

<p>Hoi lieve allemaal,</p><p>Ik geef borstvoeding alleen heb ik behoorlijk wat melk productie en komt het er heel snel uit.</p><p>Als mijn meisje aan het drinken is hoor je haar ook heel snel slikken en doen. Het klinkt alsof ze het niet kan bijhouden waardoor ze erg onrustig drinkt , zich verslikt en erg veel lucht mee hapt.</p><p>Is er iemand die dit herkent en tips heeft waardoor het voor haar wat rustiger gaat?</p><p>Liefs,</p><p> </p>
 
Klein beetje afkolven voordat je gaat voeden. Als je geen kolf hebt, kan je het ook met de hand proberen.
Ik had het ook de eerste twee maanden, daarna werd het beter!
 
Dankjewel voor de tip. 
Dat ga ik dan sowieso proberen.
Oke dus het werd wel minder? Ze is nu 5 weken dus dan hoop ik dat het beter wordt voor haar.
 
Ja het is vervelend als je kleine zo ligtte klokken aan je borst en de snelheid niet aan kan..
Ik heb tot een week geleden ook maar een borst per voeding gegeven. Daar zat ze echt vol van en was ze binnen 10 minuten klaar. Ze is nu trouwens bijna 5 maanden.
 
Ik had dit inderdaad ook, heb toen (samen met andere probleempjes) contact opgenomen met lactatiekundige, heel fijn! Zou iedere borstvoedende vrouw aanraden, ook al heb je geen grote problemen. 
Maar; ik ben toen deels half liggend gaan voeden, dus op de bank paar kussens in je rug, dan loopt het er iets moeilijker uit, en het is ook nog eens super relaxt. ;) 
 
Je kan ook een andere houding aannemen met voeden. Jij liggend op je rug, en je baby op je buik drinken. Vergt een beetje oefening, maar zo drinkt ze tegen de zwaartekracht in waardoor het iets minder snel gaat. Verder kan je ook nog je kindje afkoppelen als je je toeschietreflex voelt opkomen. Zo stroomt het eerste deel van je melk weg, en loopt het daarna wat langzamer. Is iets minder arbeidsintensief dan telkens kolven van te voren
 
Ze wil de meeste voedingen wel 2 borsten alleen het klokken als ze begint te drinken is echt zo sneu om te zien.
Oh dat halfliggend klinkt relax. Misschien inderdaad even contact opnemen met een lactatiekundige
 
Terug
Bovenaan