Te veel en te snel melk.

Herkenbaar, dit had ik ook.
Ga niet met een kolf eerst afkolven want dan gaat je lijf echt voor overproductie zorgen, ik spreek uit ervaring.
Kolf wat met de hand af, dit heb je zo gedaan. Ik kon zo 100 cc kolven met de hand.
Meestal deed ik het boven de wasbak haha, die eerste melk is toch minder dikke melk dan die ze erna krijgen. En daar kwam onze dochter dus nooit aan omdat ze een mega shot aan voormelk kreeg.
Ook slim inderdaad een LK, zij kan dan even mee kijken en hele fijne tips geven!
 
Heel herkenbaar! Ik heb toen contact opgenomen met de lactatiekundige. Ook de eerste weken aan blokvoeden gedaan: 3uur lang dezelfde borst aanbieden. Ze kwam toen nog om de 2 uur, dus kreeg 2x achter elkaar dezelfde borst. Ook ben ik met 6 weken vooral savonds en snachts liggend gaan voeden. Zij en ik beide op onze zij met gezichten naar elkaar toe. Hierbij doet de zwaartekracht zijn werk waardoor de melk niet zo snel eruit kwam. Ook trok ik mijn tepel er wel eens uit op t moment dat ik een toeschietreflex kreeg en liet het dan weglopen in de hydrofieldoek. Nadeel was dan wel even een huilend kindje. Nu ze wat ouder is kan ze het ook wel wat beter aan.
Maar: tis zoeken naar wat voor jou en je baby het prettigste werkt. Ik raad de lactatiekundige wel echt aan.
Succes!
 
Terug
Bovenaan