Te veel vruchtwater waarschijnlijk door zwangerschapsdiabetes

<p>Hi!</p><p>Ik had gisteren al een topic geopend, dat ik erg benauwd was. Vandaag dus de extra controle gehad bij de gyn. De baby lag nog erg hoog maar ze meette ook veel vruchtwater. Niet extreem maar wel veel meer dan de vorige keer, waarschijnlijk door de zwangerschapsdiabetes.</p><p>Ik moet 4x per dag m’n suikers prikken al een aantal weken. Ik moet deze morgrn extra doorsturen van vandaag en morgen en aan de hand daarvan verder kijken. De gyn gaf aan dat een diabetesverpleegkundige beslist of inleiden eventueel noodzakelijk is.</p><p>Welke dames hebben hier ervaring mee?</p><p> </p><p>ik ben momenteel 34+3. Bij mijn vorige ingeleid bij 38 weken. Vind inleiding overigens geen probleem</p>
 
Ik heb ook veel vruchtwater (en een grote baby), bleek zwangerschapsdiabetes te zijn.
Ben je net begonnen met meten?
ik meet ook 4x per dag en met dieet heb ik de bloedsuikers goed ondern controle. Nu 37+4. Morgen een afspraak om te spreken over een inleiding, weet al dat ze die eigenlijk niet voor 39 wk willen doen.. 
Spannend.
 
Hier 38 weken. Had veel vruchtwater maar door het dieet/prikken en groter worden van de baby is dat allemaal gecompenseerd.  Ik mag nu gewoon afwachten op dat ik natuurlijk beval aangezien mijn kindje niet groter is dan 'normaal'. Heel fijn want ik wil absoluut nooit meer medisch bevallen. 
Waarom doen ze eigenlijk geen glucose tolerantietest bij jullie? 4x per dag meten zonder OGT is vrij subjectief. (als een persoon zonder diabetes een zak chips, liefst nog paprika?, leeg eet zal hij ook hoge waardes prikken). 
 
Nee, ik ben al een heel aantal weken aan het meten.. Ben blij als ik er vanaf ben straks, vindt het zo heftig 4x per dag. 
Heb mijn suikers ook niet helemaal onder controle omdat ik soms toch nog wel zondig denk ik... die hormonen zijn killing hahaha
ik heb een OGT gehad en daarmee zat ik precies op de grens. Daarom moet ik nu 4x per dag. De baby is verder trouwens ipv groot juist kleiner dan gemiddeld 
 
Ah zo. Ja het is ook heftig. Gelukkig ook tijdelijk. Probeer je dus goed aan je dieet te houden voor de weken die er nog staan. Alles voor jouw gezondheid en jouw kindje. 
En misschien dat calcium je wat verlichting biedt. Mij iig wel tav maagzuur. Want maagzuur gaat alleen maar erger worden ?.
 
Ik heb ook wel een OGT gehad en mijn waardes waren toen erg hoog. Meteen mijn eten aangepast en gelukkig sindsdien heel goed onder controle. Maar vruchtwater bleef veel en baby blijft maar groeien..
 
Jaa ik had een tip gelezen dat je havermout moet eten, zo uit t pak zonder melk of water, 2 lepels. Heb ik dus vannacht om 2 uur gedaan en het heeft gewerkt hahaha..
 
Ja ik vind het moeilijk merk ik. Wat zijn de risico's eigenlijk als je je niet helemaal aan je dieet houdt en je waardes af en toe wat hoger zijn, waardoor je bijv wel of niet moet gaan prikken? 
 
O gatver, lijkt mij echt vies ?
Ik heb deze informatie van een vriendin van mij die diabetesverpleegkundige is. Maar merk dat elk ziekenhuis eigen beleid heeft. 
Wat is af en toe? 
Het kan zijn dat ze je nog insuline gaan laten spuiten. Maar als je tegen de 37 weken aan gaan lopen en de waardes worden te hoog dan leiden ze je hier in. Risico is wel dat je kindje na de bevalling in een hypo kan raken. Maar in het ziekenhuis zullen ze daar heel adequaat op handelen. 
Ik heb een hele slechte ervaring met bevallen in het ziekenhuis dus heb misschien wat meer motivatie om het vol te houden. 
 
Terug
Bovenaan