Te veel vruchtwater waarschijnlijk door zwangerschapsdiabetes

Haha ja ik stond ook echt te kokhalzen vannacht maar daarna wel redelijk kunnen slapen dus moest maar even hahaha..
 
Ik heb de afgelopen week 2x een waarde gehad na het eten van tussen de 6.7 en 7 en 1x een nuchtere waarde van 5.4.
Net weer geprikt 2 uur na t ontbijt en schrok me een hoedje, een waarde van 8.7 na een kommetje yoghurt met een beetje honing en omtbijtgraan suikerarm 
 
Opzich zijn de 6.7 en 7 niet zo schokkend. De nuchtere waarde van 5.4 zou lager kunnen maar nog niet zorgwekkend (heb je ook niet zoveel invloed op). 
Jouw ontbijtwaarde, daar herken ik mij in. Dus ik weet nu ook hoe het komt dat als ik zo iets eet m'n suiker te hoog word. Sowieso de honing natuurlijk, maar dat wist je zelf ook wel denk ik. Maar realiseer je dat je lichaam koolhydraten (ontbijtgranen) en eiwitten (yoghurt) omzet in suiker. Daarvan ga je dus pieken. Ik weet nu dus dat ik geen koolhydraten icm eiwitten kan eten. En zeker niet met nog eens honing erbij. 
Kijk ook goed dat als je koolhydraten eet deze volkoren/vezelrijk zijn. Daardoor worden suikers eerder afgebroken. 
 
 
Terug
Bovenaan