Te vroeg/jong om zwanger te worden?

Hallo dames,

Mijn vriend en ik willen eigenlijk eind volgende zomer proberen om aan zwanger te worden. Maar nu komt het, ik ben nog vrij jong ben en vraag me af of dit niet te jong zal zijn. Voor mijn gevoel zit het helemaal goed, maar heb echt geen flauw idee of met name mijn familie dit zal accepteren.

We wonen dan ruim 2.5 jaar samen, ben dan 21 en mijn vriend 27. Hebben een groot genoeg huis, hebben 2 honden, 1 kat en een paard en werken beide. Mijn vriend werkt fulltime waarvan deels bij huis en ik werk momenteel 34 uur en volg daarnaast een deeltijdstudie die ik met twee vingers in de neus doe.

Mijn schoonmoeder kan niet wachten en laat dit dan ook overduidelijk merken, maar ben erg bang voor de reactie van mijn eigen ouders... Ondanks dat mijn zus al op haar 20e is getrouwd, 21 was bij de eerste en inmiddels twee kinderen hebben.

Vinden jullie dit te jong/vroeg? Of zouden mensen niet raar staan te kijken omdat we de rest prima op orde hebben?
 
Hoi! 
Het is jouw leven, en je geeft al aan je er klaar voor te voelen. Ik heb 1 ding geleerd in het leven, en dat is dat je niet voor anderen moet leven als het gaat om, wat zullen ze denken. 
Hoe mooi is het dat jullie kind jonge ouders zal hebben? Ik was 22 en was er zeker ook klaar voor. Het is een keuze tussen jou en je vriend, en verder van niemand! Ons zoontje is nu 6 maanden, ik werk ook en mijn man ook. Gaat prima! De tweede is trouwens ook al onderweg, sneller dan gepland, maar hey! We zijn er weer super blij mee. Tuurlijk reacties van; veeel te vroeg, dat is echt niet goed! 
Weet je, het is ons leven en wij zijn er blij mee! 
Dus doe vooral wat jullie willen! Het is echt iets prachtigs.
Groetjes
 
Hoi meid,
 
Ik vind dit helemaal niet te vroeg. Als jullie er klaar voor zijn is het toch goed? Zo te lezen hebben jullie alles goed op de rit. Anderen hebben toch altijd een mening klaar, en waarschijnlijk zijn je ouders ook hartstikke blij voor jullie!
Ik ben zelf 23 en mijn vriend 22, en ben nu 10 weken zwanger. We hebben er bijna 1,5 jaar over gedaan, dus ik was ook rond jouw leeftijd en mijn vriend zelfs jonger. Het is jullie beslissing, dus laat je niet gek maken meis!
 
Liefs, Danique
 
Nee hoor is helemaal niet zo jong. Ben zelf 23 heb een zoontje van 1 en een on the way! Is alleen maar lekker jong moeder zijn!
Vooral doen waar je je goed bij voelt!
 
Bedankt voor jullie leuke reacties! Het is uiteraard onze eigen keuze en eigenlijk maakt het niks uit wat de buitenwereld ervan vindt, maar zou die negatieve reacties wel erg jammer vinden. Jong moeder worden is tegenwoordig volgens mij niet echt meer "in"...
 
Ik ben op mijn 20e bevallen van een dochter en nu net een week 22 en 12 weken zwanger! Als jullie gevoel goed is zou ik zeggen waarom nie? ;)
 
Hee meid!
Ik zelf ben 20 (december wordt ik 21) en mijn man 23, zijn afgelopen 31 augustus getrouwd. Sinds vorige week ben ik gestopt met de pil en gaan wij ook proberen om onze kinderwens in vervulling te laten komen.
Het is zeker niet te vroeg. Je voelt zelf wanneer je er klaar voor bent. Bij de één is dit eerder, dan bij de ander. Je zegt zelf ook al veel dingen helemaal op orde te hebben. Dit is dan ook zeker goed. Ik zou zeggen, ga er voor!
Als je een keer wat wilt praten, laat het me weten. Ik heb het zelfde gehad, als wat jij nu voelt/denkt.
 
Liefs, K.
 
Terug
Bovenaan