Te vroeg voor een echo en 2 weken gratis?

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,  Wij zijn er van de week achter gekomen dat ik onverwacht  zwanger ben van de eerste. Inmiddels 6 weken en 6 dagen dus nog heel pril. We zijn er echt heel blij mee en hebben ook al een echo gehad met 6 weken en 3 dagen  omdat er  niet duidelijk was of ik 6 of 10 weken was dit in verband met een rare periode tussendoor.    Nu waren we bij de verloskundige en heeft ze me best kunnen verweren. Het ene moment zei ze dat ik 4 weken was en het volgende moment weer 6 weken. Nu ben ik er middels achter dat je blijkbaar de eerste 2 weken gratis krijgt. Als je erover nadenkt vrij logisch, Maar is de ontwikkeling dan ook pas 4 weken? De verloskundige was  een vrij pittige tante en omdat ik al lang blij was dat ze via inwendige echo het vruchtje had kunnen vinden durfde ik niet zoveel meer te vragen.    Dit bracht veel onzekerheid met zich mee, Ik ben normaal al een piekeraar, maar  ik maak me nu he-le-maal gek. We hebben nog geen hartje gezien, dat was vroeg zei ze. En ik eigenlijk weinig symptomen heb op pijnlijke borsten die dan wel. En dan niet pijn doen. Ik weet niet wat te denken! Er staat overal dat rond 6 weken het hartje  gaat kloppen, Maar ik heb geen idee of ik nou 4 of 6 weken moet aanhouden. ? Was ik nou te vroeg voor een echo en moet ik me niet zo druk maken ? Kan zijn dat het verhaal niet samenhangend is, sorry..  </p>

6 weken moet je aanhouden. Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus je krijgt idd 2 ‘bonus’ weken. 
Wanneer heb je nu weer een echo? 

Kan je niet een vk zoeken waar je je wel fijn bij voelt? Er is niks belangrijkers dan dat. En dat je vooral ook durft te vragen want nu zit jij in onzekerheid daardoor. 

Je bekijkt het gewoon van 6 weken. Die twee weken moet je niet meer over na denken die krijg je inderdaad cadeau. Ik zou inderdaad een andere vk zoeken, dan krijg je opnieuw een echo en hopelijk een leuker mens.

Ja, misschien moet ik dat maar overwegen. Ik heb ook pas 9 juli de volgende echo, nog 3 weken. Al voelt het nog zo ver weg! Snap dan niet waarom ze het steeds maar bleef herhalen dan dat het dus eigenlijk 4 weken was.. Maar ja, goed om te weten! Morgen 7 weken dus. 

Terug
Bovenaan