Te vroeg voor een echo en 2 weken gratis?

Wss zei ze dat t eigenlijk pas 4 weken was om je eraan te herinneren dat t nog erg pril is en het hartje ook nog niet hoeft te kloppen.
Over 3 weken is er al zoveel ontwikkeling geweest en zie je ook een kloppend hartje.
Maar idd je bent dus 6 weken zwanger??
Wachten duurt idd lang maar in NL krijg je niet veel echo's helaas. Wel kan je vast ergens tegen betaling een pret echo laten doen. Maar daar zou ik ook even mee wachten dan heb je grotere kans dat het hartje al klopt.

Ja mijn god. Zeker bij twijfel en al dat gepieker is 3 weken lang. Ze zei ook dat ik niet weet wat ik zie bij week 10, dat ze me nu gewoon niet meer kon bieden dan deze echo. Het is ook heel pril, snap nu wel heel goed dat ze liever pas met 8 weken echo's maken. Al is het puur om dit soort twijfels te voorkomen.
Ik ben 24, was niet gepland, maar zo welkom. Ik moet me ook niet zo druk maken, dat is al helemaal niet goed voor de baby. Zó lastig alleen.

Dankjewel! 

Ja mijn god. Zeker bij twijfel en al dat gepieker is 3 weken lang. Ze zei ook dat ik niet weet wat ik zie bij week 10, dat ze me nu gewoon niet meer kon bieden dan deze echo. Het is ook heel pril, snap nu wel heel goed dat ze liever pas met 8 weken echo's maken. Al is het puur om dit soort twijfels te voorkomen.
Ik ben 24, was niet gepland, maar zo welkom. Ik moet me ook niet zo druk maken, dat is al helemaal niet goed voor de baby. Zó lastig alleen.
Dankjewel, je hebt gelijk, kan inderdaad dan beter wachten
 Ik voel me nu in ieder geval een beetje gerustgesteld, je bent de eerste die dat lukt haha.

Hoi Amber, 
Ik zou echt een andere VK zoeken, juist zij zijn degene die je op je gemakt moeten stellen. Zeker bij deze onzekere, spannende en leuke (en verwarrende!) tijden!
Ik kreeg mijn eerste echo bij 8 weken, en daarop was geen hartactiviteit te zien en dus moest mijn miskraam worden opgewekt. Dat was enorm kut, maar dankzij mijn verloskundige praktijk wist ik precies wat er kon, hoe het ging en zij luisterden heel goed naar mij. Namen ook daarna nog regelmatig contact met mij op. Gisteren heb ik weer positief getest en omdat ik bloed verloor gelijk weer contact opgenomen. Ze nemen echt de tijd voor mij en stellen me, ook al is het nog te vroeg voor een echo, gerust. Geloof me, dat heb je echt nodig.
Er zijn overigens best wel veel pretecho centra waar je (tegen betaling) ook al vroeg echo's kunt laten maken. Bij mij kostte dat geloof ik 30€, ik wil me best voor 30€ gerust laten stellen! 
Het hartje gaat kloppen tussen de 5 en de 6 weken maar is pas goed zichtbaar op echo vanaf 8 weken, dus vandaar dat je even (LANG!!) moet wachten. Succes & sterkte! 

Terug
Bovenaan