TE vroeg wakker

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vaak lees ik op dit forum mee maar nog nooit heb ik een vraag gesteld...</p><p>Mijn dochter van bijna 11 maanden gaat s avonds tussen 19 u en 19.30 uur naar bed na een papfles en is dan vervolgens om 5.30 !!! wakker voor de eerste papfles, daarna gaat ze weer slapen tot ongeveer 8 uur, dat is heerlijk natuurlijk zeker in het weekend maar hierdoor blijft ze  de hele dag zo hongerig.... Hoe krijg ik haar zover dat ze to een uur of 7 doorslaapt? Lijkt me zoveel rustiger en dan kan ze ook op een gegeven moment over op een boterham als ontbijt.</p>

Hoi!
Met 11 maanden kun je allang een boterham geven als ontbijt. 
Als tipje zou ik meegeven: probeer een grotere fles met iets meer pap dan normaal.
Wellicht trekt ze het dan wel door.
Succes!
Liefs, Maaike

Hoi Maaike,
Dank voor je reactie, hoe veel zou die papfles maimaal mogen zijn denk jij? Is nu 210 ml water 6 schepjes melk en 5 pap... Klinkt al zoveel!

Gr Michele 

Mijn zoon van 1 jaar word ook zo vroeg wakker, ik probeer het altijdte rekken met  een speen. Soms slaapt hij wel nog ff door maar meestal niet. Hij krijgt 150/5 melk met 2 eetlepels pap voordat hij naar bed gaat. Ik denk ook dat het echt honger is in de ochtend, dus hij krijgt echt vroeg zijn ontbijt met brood en melk. Als hij tot 7 uur zou slapen zou lekker zijn

Ons  zoontje werd ook zo vroeg wakker tot dat ik stopte met de papfles.  Toen sliep hij gewoon tot 7u. Had veel minder snel honger met een gewone fles.  Ben toe helemaal gestopt met de pap.  Ook in de ochtend kreeg hij een gewone fles.  Soms valt hij naar zijn ochtend fles nog even in slaap. En anders halen we hem er lekker uit. En krijgt hij zijn boterham.  

Hoi!
wij hadden hier het zelfde.
nu gaat hij om 19:30 in bad en om 20:00 naar bed (zoontje is 10 maanden)
en wordt om 07:00 wakker krijgt dan papfles en slaapt door tot 9:00 (op vrije dagen dan haha) 
toen hij om 19:00 naar bed ging kreeg ik het idee dat dat wat te vroeg was.. 

Terug
Bovenaan