Te weinig eetschema 6 maanden

<p>Wat krijgen jullie baby</p><p>is dit te weinig </p><p>Fles ochtend 5 uur totaal 250</p><p>Onbijt brood </p><p>Tussen door fruit half kiwi of banaan of iets anders</p><p> </p><p>Lunch 1,5 brood</p><p>Tjsen door soepstenngel</p><p>Avond eten</p><p>Fles meestal 10 uur avond 250</p><p>Maat nu komt het hij komt in ochtend vroeger voor de fles en de avond ook eerder voor de fles ik doe er nu pap in zodat die rond 5 uur weer komt als die om 8 uur de fles wil maar dan komt die om 4 uur in ochtend overdag gaat het prima</p><p>Ik zat er aan te denken om na avond eten een baby toetje te geven maarja dan kijk ik op verpakking en denk ik pff allemaal suikers dat heeft die niet nodig</p><p>Nu zit ik te denken na eten misschien een fles van 100cc</p><p>Wat is handig </p>

Wij gaven met zes maanden en nu ook op 7 maanden geven we nog wel vaker de fles. Maar die eet ook nog niet zoveel naast de fles als jullie kleine dus dat is dan niet zo gek.
Als je vermoed dat je kleine overdag te weinig drinkt zou je misschien ergens in het midden nog een flesje kunnen proberen te geven ? Ik weet ook niet of zes maanders alles al goed kunnen opnemen uit ander eten dan melk. Dat zou je misschien kunnen checken bij het CB.
Wij houden een beetje dit schema aan. Rond 7.00 uur eerste fles 6 schepjes 9.00 uur fruit 11.00 fles 6 schepjes 13.00 broodje 15.00 fles  17.00 avondeten  Dan nog een beetje melk na het avondeten want dit eet hij nog niet veel en dan slapen. Bij ons komt hij sowieso ook nog een keer voor een nachtvoeding. De flessen overdag gaan ook niet allemaal op. Maak jij hem wakker om 22.00 voor een fles? Wij zouden hem dan echt wakker moeten maken.  

2 flesjes vind ik niet heel veel voor een baby van 6 maanden.. het is wel de bedoeling dat je afbouwt, maar niet té snel. Ik zou bijvoorbeeld bij het koekje/soepstengel of bij de lunch nog een flesje geven (kan ook een klein flesje zijn). Je baby gaat dan vanzelf ook doorslapen tot later. Voor de rest zou ik gewoon lekker zo doorgaan, je doet het super!

Hey punt is we zagen dat hij aan toe was aan eten en overdag heeft die geen trek 
Dat gaat prima alleen de avond heeft die dus honger 
Lijkt het wel meestal was een fles 250 genoeg
nu doen we 250 plus beetje pap er in
Dus als ik na eten een fles geef en dan als die komt rond 2200 dan de vole fles  zonder pap
Sowiezo die van mij kruipt al bij 5 maanden rolde met 2,5 maand en is nu druk bezig met leren zitten hij is heel snel en altijd bezig qua ontwikkeling misschien komt daar door 

Nee ik hoef die van mij niet wakker te maken hij word zelf wakker 
En anders lieten we hem altijd lekker sla0en

Ontwikkeling heeft ook wel veel invloed op het eten. Misschien iets meer vaste voedsel geven kan geen kwaad als hij dat liever wil dan fles. Het is waarschijnlijk dan tijdelijk, maar zou dan wel het extra flesje aan blijven bieden.

Ja hij vind heerlijk al vanaf 3 maanden al Dus ik gaf het gewoon
Hij heet alles 
Ja ik ga denk na eten een fles aanbieden van 100 cc
En dan een gewone fles voor de nacht 
Ben beniuwd 

2 flessen is echt veel te weinig. Flesvoeding/borstvoeding blijft tot 1 jaar de hoofdvoeding. Onze dochter is 5 maanden en krijgt 3x 180+6 en 1x210+7. Daarnaast 1 ons fruit en 1 ons groente.

Terug
Bovenaan