Te weinig eetschema 6 maanden

Het is sowiezo per kind verschillend cb vond dit goed hij had hier behoefte aan en hij is foor de dag rustig en te vreden  eigenlijk altijd huilt nouwlijks tot nooit 
Ik kijk naar me kind en niet naar het boekje alleen vraag ik me af wat kan ik na eten bieden zeker omdat hij nog een uurtje speelt voor slapen en kruipt die beweegt die dus verteert hij het eten een toertje vind ik zo wat 
Veel suikers en niet gezond die baby toetjes die in baby afdeling staat  vind ik zelf een fles daar intgen  wel of stukje fruit 

Zou bij 6 maanden toch nog wel zeker 3 flesjes geven hoor! Mijn zoontje wilde rond die leeftijd ook ineens geen fles meer overdag, maar zijn het blijven aanbieden en uiteindelijk dronk hij hem wel weer (heeft ruim twee weken geduurd dat hij hem niet wilde).
Wij boden het altijd aan vóór we hem iets te eten gaven in de middag, dan dronk hij hem uiteindelijk wel. Dus om 6 - 14 - 19 ofzo kreeg hij zijn flesjes.
Pas nu (hij is bijna 1) krijgt hij er nog maar 1, omdat hij hem echt niet meer wil en het ook niet meer super nodig is. Maar 6 maanden is nog jong!

Nou ik heb in avond 100 cc geven of ging prima het gaat er niet om dat hij de fles weigert wij zagen dat hij aan vast voedsel  toe was

Wij merkten bij onze dochter dat ze ook meer nodig heeft. Nu net 7 maanden en dit is ong ons schema; 
6.45 fles 210cc plus 1 schep pap 
10.00 1 tot 1.5 stuk fruit plus water 
11.30 half tot heel broodje zonder korst met boter en fles 150cc
15.15 fles 180cc 
1730 avondeten half potje voeding plus paar happen yoghurt
19.00 210cc plus 2 scheppen pap . 
Gaan nu de middag fles van 15.15 afbouwen en daarvoor in de plaats soeptegels /rijstewafels geven en lauwe thee 

Ons meisje is bijna 9 maanden. En zitten nog op 3 flessen. ( denk binnenkort op 2)
Rond 05:00/06:00 fles 180+6 ( drinkt 180 ong)
09:00/09:30 fruit
11:45/12:00 1 soms 2 boterhammen
14:30 yoghurt met tussendoortje
16:30 groentehap met toetje
18:30/19:00 fles 180+6( die drinkt ze met de dag slechter.. Eerder dronk ze 160/180 nu tegenwoordig nog maar tussen de 110/130
En dan om 23:00 komt ze voor een laatste fles 210+7+2 scheppen pap( die gaat 9 van de 10 keer leeg)
Hier krijgt ze 2 flessen savonds omdat ze overdag echt gewoon geen fles wil.. Ik bied hem weleens aan maar ze houd gewoon stijf haar mond dicht..
Ik zou gewoon ook iets van yoghurt aanbieden.. Zuivel hebben ze nodig..  Vind 2 flessen nog wel weinig voor 6 maanden. Maar als echt geen flessen drinker is dan zou ik wat meer vast voedsel gaan geven. Hier was ze altijd al niet gek op haar flessen. Dus denk binnenkort ook 2 flessen

Terug
Bovenaan