Te weinig groeien

Dhymaris moet vrijdag weer naar het cb, dan krijgt ze ook haar eerste prikjes. Was vorige wk maandag wel op t inloopspreekuur geweest. Dhymaris drinkt niet wat ze moet drinken dus was benieuwd of ze wel genoeg gegroeid was. Nou nee dus zeiden ze. Ze was bij de geboorte 3870 gram en 50 cm, na 4 wk was ze 4260 met 53,8cm en vorige wk was ze bij 7wk 4560gram. Meten deden ze niet om de heupen niet teveel te belasten. Maar ze was niet genoeg gegroeid in gewicht zeiden ze. Ik kreeg er wel een beetje de zenuwen van moet ik eerlijk zeggen. Ben nu ook heel erg bezig met drinkt ze wel genoeg enz. En volgens mij werkt dat alleen maar averechts.
Wat vinden jullie?

Kreeg je ook tips mee hóe je haar meer moet laten drinken?
Verder weet ik niet hoe Dhymaris plast en poept, maar als dat goed is, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Het zijn maar moment opnames en voor hetzelfde geld is ze over vier weken tonnetje rond!

Nee geen tips, de arts zei 4 wk geleden dat ze eigenlijk ook nog wel een 6e voeding zou mogen hebben maar toen zei ik dat ik haar dan 'snachts weer wakker zou moeten maken. Overdag drinkt ze om de 4 uur en zelfs dan moet ik haar soms wakker maken. En vanaf 23 uur ongeveer slaapt ze tot 'smorgens half 7. Poepen doet ze sowieso elke dag en ze plast best veel.

Ik kan me voorstellen dat je je nu erg bezig houdt met hoeveel ze drinkt! Toen Olivia in het begin maar niet aankwam, had ik precies hetzelfde!
Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken. Het klinkt alsof Dhymaris wel heel tevreden is en genoeg plas/poepluiers heeft. En wie weet komt ze aan in sprongetjes. Daar leek het bij Olivia wel op.

Amy is dus een beetje hetzelde.... bij geboorte 3860 gram en met 8 weken net aan 4800gram.....

940 gram in 8 weken is ook niet veel maarja hier zegge ze als ze maar poept plast en lacht en tevreden is is het prima.....

Bij jayden zeiden ze hetzelfde.
Is jou kindje misschien (ook) meer wakkerder en dus meer aant bewegen sinds een poosje? Dat is hier denk ik de oorzaak.
En bij mijn eerste heeft de verpleegkundige ooit eens gezegd, als ze genoeg poepen plassen en bewegelijk zijn (niet slapjes of constant moe) dan was er eigelnijk niks om je zorgen over te maken.
het ene kind is het andere niet.Ik hoop dat het bij jou ook slechts een fase is!

Wij hebben omdat Rebecca nogal eens nuchter moest blijven en zodoende ook achterbleef in de groei, voeden met calorie verhouding van 17%, normaal hebben ze 13.8% dus op 3 schepjes voeding moest ze een halve schep meer krijgen. Dit wat met de nutrilon voeding. dus evt zou je dat kunnen voorstellen. Wel bedenken dat de voeding echt minimaal dikker is, maar daardoor had Rebecca wel mesium spenen nodig ipv small.
Voorstellen kan in mijn ogen iig geen kwaad.
Ik raad je niet aan om het zomaar te doen.
En ook opletten wat twiki, en kleutermama zeggen voldoende poep en plasluiers ze heeft en ook ff haar ritme bestuderen, is ze veel wakker, erg actief, met benen en armen, want alles vreet energy!!!!!

En ga je niet te druk maken over hoeveel ze binnenkrijgt, want dan ga je te gespannen haar voeden, en dat werk zeker averechts.

En voor je het weet ligt ze vrijdag op de weegschaal en heeft ze een spurt gehad, vlak ervoor staan ze ff stil en dan ineens boem!!!

En heb net ff de doos nutrilon erbij gepakt en bij gewicht tussen de 4-5 kg staat 5 voedingen van 165ml, nou Rebecca weegt 4780 en krijgt 5 voedingen van 130 ml en ze zijn blkij als ze er 1 volledig drinkt en de andere 4 100 ml, en das ziekenhuis, en ze groeit goed.

Laat het aub ff weten, want zit nu met je samen op hete kolen!!!!

Bedankt voor al jullie reactie. Zal zeker ff laten weten hoe t vrijdag is gegaan en wat ze hebben gezegd. Vanmorgen heeft Dhymaris 110ml gedronken...het begin is er weer hahaha. Gister in totaal maar 475ml gehaald. Maar ze was zoveel wakker gister dat ze te moe was om veel te drinken tegen de tijd dat ze moest. Normaal krijgt ze 'smorgens om half 7 de 1e voeding maar vanmorgen begon ze een beetje wakker te worden om half 6 dus heb ik haar toen al fles gegeven. Normaal stel ik t uit met de speen maar durfde dat vanmorgen niet aan.

Terug
Bovenaan