te weinig melk?

A

Anoniem

Guest
Hoi, mijn zoontje word van de week 6 maanden, en nu vraag ik me af of hij wel genoeg melk binnenkrijgt, namelijk: 7.30 210 cc opvolgmelk
                                                                                9.30  fruithap, de hele pot
                                                                             11.30 bambix, dat word aangemaakt met water
                                                                             14.30 halve liga en diksap
                                                                             17.30 groente, hele pot en 100 cc magere yoghurt
                                                                             19.30 fles 240 cc nutricia goede nacht
hij doet het er goed op, maar ik heb het hier even nagekeken en de meeste kindjes van 6 maanden krijgen nog een fles extra tussendoor. Ben benieuwd wat de andere kindjes krijgen. Groetjes

die van ons is ook 6 maanden en krijgt nog ongeveer 800 cc melk per dag. Maar die eet ook veel minder vaste happen en voorlopig nog geen yoghurt.

Wat eet die van jullie al veel vast spul! Maar als hij / zij (sorry) het er goed op doet, dan zal het toch wel prima zijn of niet?

Waarom maak je de bambix niet aan met opvolgmelk? Dan krijgt hij genoeg melk binnen. Volgens mij is het advies tot 1 jaar min. 500ml. Daarna ongeveer 300 ml. Ik las laatst ergens dat je beter met yoghurt kunt wachten tot 9 maanden ivm de eiwitten dit nog niet zo goed kunnen worden afgebroken. Misschien even navragen op het CB?

Judith

ze moeten rond de 6 maanden toch wel minstens 3 flessen hebben.
ik zou de bambix ook met melk doen.met water lijkt me ook niet echt lekker.pap maak je toch met melk?
mijn zoontje van 6,5 mnd drinkt nog een 4e klein flesje.is eigenlijk een beetje veel,maar hij kan echt nog niet zonder.komt vanzelf wel een keer.
de eerste 9 maanden is melk hoofdvoeding voor baby's,dus dat moet je niet te snel afbouwen.
groetjes karin

Nou, op het cb werd het juist aangeraden om yoghurt te geven, dus daar word ik ook niet wijzer van.Op dat pak bambix staat het aangegeven om het met water aan te maken, maar ik kan het met melk proberen. Al zou hij nog een fles krijgen om 14 of 16 uur dan eet hij zijn groente weer niet. En op het cb zeiden ze dat hij toe was aan vaster voedsel, omdat hij s nachts niet meer doorsliep. Nou is mijn zoontje geen kleintje, hij woog de laatste keer 8800 gram dus....

tja, elk cb zegt weer wat anders. erg vervelend voor ons moeders.

over dat doorslapen en vast voedsel...

groente en fruit poepen ze in het begin grotendeels onverteerd uit (wij ook, daarom moet je er zoveel van eten als je wil afvallen). Als jouw kleintje honger heeft, zou ik eerder wat meer melk geven, of pap gemaakt van melk, dan groente en fruit.

yoghurt: veel  cb's en ook dieethisten raden aan om daar op z'n vroegst in de 7e maand mee te beginnen, maar 9e maand is ook goed.  

kijk anders ook eens op het voedselintroductieschema op borstvoeding.com (is niet alleen voor bv babies!!), erg nuttig. is gemaakt door een dieetist  

Hoi!
Ik ben vorige week met de kleine naar het cb geweest (6 mnd controle) en daar vertelden ze mij dat je kindje van 6 tot 7,5 maand nog minimaal 700 ml opvolgmelk nodig had, verdeeld over 4 flessen (3x 200 ml en 1x 100ml).De laatste fles van 100 ml zou je moeten zien als toetje (eventueel met rijstebloem erdoorheen).
Yoghurt mag hier pas vanaf 7,5 mnd gegeven worden en dan vervalt ook 1 grote fles (de namiddagfles zeg maar).
Tot onze dochter 7.5 mnd is hoeft ze  niks anders te drinken dan haar melkflessen. Hierbij dan natuurlijk wel nog haar fruit- en groentehap (ieder 100 gr.)

Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan