Te weinig moedermelk... HELP

Justin is nu 4 weken oud, maar hij blijft honger houden.

Ik leg hem aan als hij honger heeft kwam zelfs 's avonds met het uur
Hij krijgt meer dan 8x de borst.
Als hij van de borst afkomt huilt hij voor eten, maar dan komt hij er net vanaf.
Dus ben ik gisteren begonnen met alleen kolven.

Ik haal uit mijn linker iets van 40 ä 60 cc, uit mijn   rechter 20 ä 40 cc
Dus heb ik per flesje ongeveer 60 ä 100 cc.
Als hij  60 cc  opdrinkt heeft hij nog steeds honger en als ik hem 100cc geef is hij soms voldaan. Ik geef hem nu ook weleens 120cc dan is jhij zeker voldaan.
Maar ik kolv alleen 's morgens 100cc... 's middags en 's avonds heb ik maar max. 60 cc en blijft hij huilen van de honger.

Is dit normaal dat ik niet meer melk heb voor hem

Wat moet ik doen???
Ik ben echt ten einde raad, ik voel me zo'n misslukeling

groetjes Sandra

Hoi

Het kan verschillende redenen hebben dat Justin huilt. Maar allereerst wil ik zeggen dat wat jij kolft niets zegt over wat Justin binnen krijgt. Vaak krijgen ze veel meer binnen.

Wat precies de rede is? Het kan zijn dat hij zuigbehoefte heeft, vaak zijn ze dan ook wat vermoeider.

Je kunt proberen door borstvoedingsthee en cashuw noten de produktie op te krikken.

En vaker aanleggen stimuleert ook. en 8 keer aanleggen lijkt misschien veel, maar er zijn nou eenmaal kindjes die vaker kleine beetjes drinken.

Het beste kun je contact op nemen met een lactatiekundige het cb of de vereniging bvn.

Als het goed is praat hier af en toe   Yvonne mee, die kan je misschien wel verder helpen.

Veel suc 6 ermee

Sandra

voel jezelf alsjeblieft geen mislukkeling het gaat juist erg goed.
Leg hem gewoon aan als je denkt dat ie honger heeft, als dat 8 keer per dag is is dit in feite heel normaal.
Probeer veel te drinken en je rust te nemen dat zijn samen met vaak aanleggen de dingen om je voeding weer/meer op gang te brengen.
Denk niet te snel dat je geen voeding genoeg hebt, er zit nl bijna kontinu voeding in je borsten. heb je hem al aan beide kanten aangelegd dan kun je weer gewoon de eerste borst nog een keer aan bieden en zo nog een beetje meer zijn honger stillen en zo maak jij ook weer meer aan.
Het kan ook zijn dat ie zuigbehoefte heeft, probeer hem eens tevreden te stellen met een pinkje in zijn mond (als ie echt geen honger meer heeft natuurlijk) veel baby's hebben zo een aantal weken dat ze bij voorkeur 's avonds wat onrustiger zijn en dan denk je dat ie honger heeft en dat is dan niet zo.
Neem er even weer een paar dagen de tijd voor plan niet te veel activiteiten en bezoek en neem de tijd voor het voeden.
Als je er niet uitkomt bel dan een lactatiekundige die kan je even advies geven of iemand van borstvoeding natuurlijk.
Doen hoor en geef het niet op want hij groeit vast lekker op jouw melk en je geeft hem er toch het beste mee van jezelf.
succes ermee.
groetjes van een mede borstvoedende moeder

Het beste advies is denk ik kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl

Daar kan je ook linken en  telefoonnummers vinden.

Dat vaak drinken wordt ook wel clustervoeden genoemd, komt veel meer voor heb ik me laten vertellen, gewoon aan toe geven, dus.
En er kan inderdaad best een groot verschil zitten tussen wat jij kolft en wat hij drinkt. Huid op huid stimuleert meer dan huid op kunststof.

Heel veel succes, Joke.

Bedankt voor jullie reacties
Weet je wat het nou ook is...
Als je wat vraagt aan mensen dan is het van:

Komt hij wel goed aan.
Leg je hem wel goed aan, ook al denk jij van wel.
Heeft hij wel voldoende poep en plasluiers.
Je moet hem niet bijvoeren, want dan help jeje BV aan gort.
Heeft hij geen slaap of gewoon een huiluurtje of aandacht nodig.

Hij komt goed aan/ groeit ook.
Ik leg hem goed aan dat zie ik aan zijn kin en kaken en als hij even een adempauze zie ik melk in zijn mondje en verslikt hij zich afentoe.
Hij heeft voldoende plas en poep luiers. Vanmorgen al 2 plasluiers en 1 flinke poepluier.
Als ik hem niet bijvoer, blijft hij huilen en zoeken.
Als ik een speen of een vinger geef dan zuigt hij even heel grettig  en spuwt hem uit en gaat het op een brullen zetten. En als ik na een kwartier proberen hem aan de borst leg dan is hij tevree, totdat er niks meer uit komt.
Hij heeft zijn huiluurtje, maar dan hoor je een verschil.
Aandacht vindt hij altijd lekker en als hij wil slapen doet hij het via aandacht en spenen, maar zodra we hem neerleggen gaat hij huilen en wil weer aandacht.
Moeilijk uit te leggen, maar dat hoor je aan het huilen en aan zijn houding.
Krampjes herken ik ook, dan gaat hij met zijn beentjes trekken.
Boeren merk ik ook, het ziet eruit alsof hij krampjes heeft maar toch net even anders.

Ik kan hem dan wel heel de tijd aan de borst doen, maar dat is ook niet goed.

hallo,
Ik snap je wel dat je geen zin hebt in heel de tijd aan de borst.
Je moet denken dat de eerste 2 maanden oefenmaanden zijn.
Idd er kunnen veel oorzaken zijn.
zoals er al veel beschreven zijn hier
Ik begrijp dat je 's morgens wel genoeg borstvoeding hebt. dat komt omdat je lichaam echt gerust heeft.
Om je te helpen met de productie op te voeren kan je het volgende doen.
"s morgens zelf laten drinken aan de borst. dan nog 5 minuten elke borst kolven. er komt dan niks maar het is een seintje dat er meer moet gemaakt worden. Bij de volgende voeding heb je dan al meer. Zo ga je de dag verder.
Als je gaat slapen overdag kan je wat eten en drinken van te voren. je lichaam krijgt dan de kans om borstvoeding te maken. het is echt idd belangrijk goed voor je zelf zorgen met eten en drinken  en veel rust nemen. Als het goed is heb je na 2 dagen dan meer borstvoeding.Als je er niet uitkomt kan je idd genoeg hulpverlening aanvragen bij het borstvoeden.
Veel succes
Groetjes
Amruth

Hoi Sandra,

Jouw verhaal komt mij heel erg bekend voor. De eerste weken gaf ik mijn zoontje soms wel 10 - 12 kee per dag de borst. Zeker tussen 4 en 7 uur wilde hij veel drinken. Het clustervoeden is al genoemd. Ik was ook bezorgd en onzeker, maar uiteindelijk komt het allemaal goed en zijn het maar fases. Gewoon toegeven aan het voeden. Hoe meer relax jij bent, des te beter is het op te brengen. Mij is ook verteld, dat baby's als ze verdriet hebben aan de borst een troostmiddel hebben. Daar zijn voor en tegenstanders van. Ik gaf in ieder geval wel, omdat ik niet aan een speen wilde beginnen. Na 5 maanden 100% melk gegeven te hebben ben ik gaan afbouwen. INmiddels is mijn zoontje 9 maanden en geef ik nog twee keer per dag, wat heel goed bevalt. Nooit gedacht dat ik het zo lang vol zou houden. Stiekem ben ik best een beetje trots op mezelf
Succes en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

groetjes van Martine

Hoi Sandra,

Ik wil je ook nog even een hart onder de riem steken. Je doet het echt wel goed hoor! 8 keer is niet zo heel veel. Het hangt er wel een beetje vanaf hoe lang je over een voeding doet natuurlijk. Ik zat rustig 12 keer per dag te voeden, niet altijd hoor, maar op sommige dagen.
Het kost gewoon tijd om op elkaar af te stemmen en je kindje moet zijn draai nog gaan vinden. De eerste maanden is het doorzetten en daarna loopt het vanzelf.
De telefonische hulpdienst van Borstvoeding Natuurlijk vind ik altijd erg goed.

Dat kolven lijkt me persoonlijk niet zo handig. Je kindje wil graag aan de borst en met kolven loopt de aanmaak van melk eerder terug (is mijn ervaring iig).

Ik hoop dat snel lekker gaat lopen met de borstvoeding! Succes,
Jo

Terug
Bovenaan