Te weinig moedermelk... HELP

Ik zet het overal neer hoor sorry...

Justin is nu 4 weken oud, maar hij blijft honger houden.

Ik leg hem aan als hij honger heeft kwam zelfs 's avonds met het uur
Hij krijgt meer dan 8x de borst.
Als hij van de borst afkomt huilt hij voor eten, maar dan komt hij er net vanaf.
Dus ben ik gisteren begonnen met alleen kolven.

Ik haal uit mijn linker iets van 40 ä 60 cc, uit mijn   rechter 20 ä 40 cc
Dus heb ik per flesje ongeveer 60 ä 100 cc.
Als hij  60 cc  opdrinkt heeft hij nog steeds honger en als ik hem 100cc geef is hij soms voldaan. Ik geef hem nu ook weleens 120cc dan is jhij zeker voldaan.
Maar ik kolv alleen 's morgens 100cc... 's middags en 's avonds heb ik maar max. 60 cc en blijft hij huilen van de honger.

Is dit normaal dat ik niet meer melk heb voor hem

Wat moet ik doen???
Ik ben echt ten einde raad, ik voel me zo'n misslukeling

groetjes Sandra

meid ga dat nou niet doen je zo erg voelen. heb je niets aan, maar luister nou eens ff als je nu eens gaat afkolven om de 3 uur en dan 10 min per borst. moet je eens opletten. heb ik ook hoor.
succes meid

ik geef wel geen borstvoeding maar mijn vriendin wel. En die had ook weinig, tot ze meer ging kolven toen kwam het pas op gang. Niet iedere vrouw heeft meteen genoeg.
Anders even de vk bellen met de vraag wat je kan doen om je borsten meer te stimuleren.
Succes en niet teveel stressen anders lukt het straks helemaal niet meer. Lekker ontspannen zitten. Oja en misschien zelf iets meer drinken!
groetjes sacha

Misschien heeft de kleine regeldagen. Niet in paniek raken.. Veel aanleggen. Mijn kleine Yanniek heeft dat bij de negende dag gehad ( is nu 11 dagen oud ) en rond de derde dag ook.   Heb je telefoonnummers van borstvoedingsorganisaties ? Die kun je ook altijd bellen.
Ik heb ze even niet bij de hand... Ze staan in het groeiboekje van het consultatiebureau, maar je kunt natuurlijk ook het 0900 nummer van het consultatieburo bellen.. Niet te lang mee wachten.

Groetjes,
Tamara

Goedemorgen!

Mijn zoon Wiek krijgt ook borstvoeding, en ik heb ook een paar dagen gehad waarvan ik dacht dat ik te weinig voeding had!
Overdag krijgt Wiek om de 3 uur de borst, en 's nachts krijgt hij een flesje afgekolfde melk. Gemiddeld 110 cc, hier reageert hij goed op! Mijn man geeft dan 's nachts het flesjes en dan kolf ik af....dit gaat erg goed, heb begrepen dat je vooral 's nachts veel melkproductie heb...vaak heb ik 200cc na 15 min. kolven!!!
Verder genoeg drinken, bij elke borst die je je kindje aanbiedt een glas vocht tot je nemen.

Succes!

Ps, ik   ben nu ook al een voorraad moedermelk aan het opslaan in de vriezer, puur omdat ik 's nachts zoveel geef.

Ps 2, Wiek krijgt 2 voedingen met het flesje, die van 03.00 uur en 06.30 (ongeveer deze tijden)

Groet, Maus

Terug
Bovenaan