Te zwaar 3 maanden

<p>Net voor controle geweest bij het consultatiebureau. Mijn kleine man weegt nu 7700 gram met 3 maanden. Hij krijgt 6 flessen van 150 met 5 schepjes. Dus niet te veel. Maar toch is hij veel te zwaar. <br />wat drinken jullie kindjes?</p>

Oh wow ?. M'n dochter woog dat gewicht met 9 maanden!                                                                              Wat zei het consultatiebureau er van? En was hij ook zwaar bij de geboorte? Denk dat je er niet zoveel tegen kan doen. Straks als hij vast voedsel gaat eten gewoon opletten dat je gezonde keuzes aanbied en bv geen diksap etc. Hij gaat het er straks vast af kruipen en lopen! 
Lijkt me trouwens wel lastig kleding kopen! Want qua lengte past het dan nog lang niet maar qua breedte wel. 

Tja je kan er idd weinig aan doen, 6x150cc is keurig. Hij is idd wel zwaar ja, wow! Maar wat woog hij bij geboorte? 
Mijn 2 dochters wogen bij geboorte 4380 gram en 3990 gram. Beide flinke dames dus. Ze zijn nu bijna 3 jaar en 13 maanden en nog altijd wel groot, maar ook lang en zeker niet te zwaar. Qua kledingmaat dragen ze gewoon wat 'hoort' qua leeftijd. 
Volgt hij wel zijn eigen lijntje of is hij ineens 2 lijntjes omhoog geschoten? En wat zei het CB er dan van?
Nu zo zwaar betekent niet dat hij dik wordt ofzo, vaak gaat het rond de 10-12 maanden ineens eraf als ze gaan kruipen of lopen en raken ze hun vetrollen kwijt. Mijn dochter had ook heel wat vetrollen maar nu ze 13 maanden is zijn alle vetrollen weg!

Haha het is inderdaad wat veel maar gewoon geven hoor! Het ergste is dat je kindje straks honger heeft. Want dat kan later juist weer voor overgewicht zorgen als ze de eerste paar maanden niet genoeg binnen krijgen.
Mijn advies is gewoon geven, trekt vanzelf na een jaar wel bij. Zo niet, kan je dan een "dieet" overwegen. Ik voedde de flesvoeding op verzoek maar volgens mij zaten wij ook rond die hoeveelheid! 

Hij is nu 62,5 cm lang, dus wel ook aan de lange kant, maar vooral zijn gewicht is wel meer omhoog gegaan. Bij het consultatiebureau zeiden ze niet veel. Was een invaller, dus dat schiet ook niet echt op. Bij de geboorte was hij 3805. 
hij ziet er trouwens niet extreem dik uit. 

Mijn meisje is ook 3 maanden ze is 59 cm en weegt 5,7 kilo. Ze krijgt 5 voedingen van 150cc en 5 schepjes. Volgens mij mogen ze wel meer is denk ik ook per kindje verschillend waar ze behoefte aan hebben.

Mijn jongste is nu 3 maanden en een beetje (hij is van 18 mei) en weegt 9,09(!) kg en is 69,5 cm lang. Hij was al flink bij de geboorte (4550 & 58cm) maar schiet nu behoorlijk omhoog. Zolang je kindje tevreden en alert is lijkt me dat het goed is.... Ik twijfelde ook wel door z'n grootte, maar mijn dochtertje groeide ook flink die eerste periode dus ik geloof het wel.
Ik geef overigens borstvoeding.

Hoi! 
Zolang je je kindje gewoon "de juiste hoeveelheid" voeding geeft zou ik me geen zorgen maken!
Het ene kindje is nou eenmaal wat dunner, dikker, langer, korter, hariger etc dan de ander ??‍♀️?
Juist schattig die extra spekjes! Gaat er vanzelf weer af zodra ze gaan kruipen/lopen!

Terug
Bovenaan