Te zwaar 3 maanden

Ieder kindje groeit op zn eigen manier . Het zijn maar richt lijnen .  Als jou kindje behoefte heeft aan dit eten is het prima toch.
Mijn zoontje  zit ook tegen het bovenste lijntje aan dus ik zei tegen het cb wat als die erboven komt dan . Toen zei ze tja  je kunt een baby moeilijk op dieet zetten . 
Zal je er niet te druk om maken. Trek straks  allemaal weer recht als ze gaan kruipen en lopen

Onze zoontje was met 3 mnd 5,82 kg en dochtertje woog 5,81 toen ze 3 mnd was. Ze kregen toen beiden volledig bv op verzoek. Ligt ook wel aan de lengte van je kind denk ik, mijn kinderen zijn niet heel groot. 

Oh heerlijk! Die van ons is 3,5 maand en weegt 7760gr. Krijgt 4 a 5 voedingen van 180+6. En het is een blije bever ❤..

Mijn zoontje is ook zwaar bij 3 maanden, 7960gr met 3 maanden en 1 week. En 61 cm. Hij krijgt borstvoeding op verzoek maar ik wilde overstappen op flesvoeding ivm het eind van m'n verlof. De verpleegkundige bij het consultatiebureau gaf toen aan dat het niet uitmaakt als hij meer flessen krijgt dan het schema van de verpakking kunstmelk als hij per 24 uur maar niet boven de liter uitkomt. (Omdat er meer afvalstoffen in kunstvoeding zitten dan in borstvoeding) Nu blijft zoonlief plotseling een flesweigeraar.. dus die overstap zit er nog niet in.. 
M'n oudste was ook een stevige baby en is nu ook zo slank als wat. Dus t komt best goed. 

Hi! Ik zou proberen me er niet te veel zorgen over te maken! Mijn dochtertje was 63 cm en 7300 met 3 maanden vorige week, ze krijgt 5 flessen van 180 (6 schepjes), en dat was helemaal super volgens de arts.
met mijn zoontje zat ik 2 jaar geleden bij een ander cb (andere woonplaats), en die zat op dezelfde lijn (iets kleiner maar even zwaar), en daar moest ik van cb steeds mee oppassen, want veel te zwaar, voeding met water aanlengen enz, en met anderhalf jaar moest ik "wel zorgen dat hij genoeg binnen kreeg" ???

als je kindje blij is met z'n voedingen nu, en niet te veel last heeft van kramp of spugen of wat ook, zou ik het lekker zo laten! Mocht je moeten bijsturen dan komt die tijd nog wel ☺️

Mijn zoontje woog ook 7600 met 3 maanden. Was bij de geboorte niet klein (3810, 52 cm) maar ging daarna wel erg hard. Hij is inmiddels al 1.5 jaar en heeft nu een gemiddeld gewicht voor z'n lengte. Is wel groter dan de meeste kindjes van zijn leeftijd maar wij zijn zelf ook 1.85 lang. Mijn ervaring is dat zolang hij gewoon gezonde voeding krijgt het vanzelf bijtrekt als ze meer gaan bewegen. Succes!

Terug
Bovenaan