te zwaar? bij borstvoeding

Hoi,

ik heb het ook met mijn jongste zoon hoor. Bij de geboorte woog hij 4.075, wat op zich al vrij zwaar is en met veertien weken woog hij 7.522kg. Hij draagt nu al kleding maat 74! En hij zit in luier nummer vier. De cb-arts (die ook mijn huisarts is) is echt supertevreden en gaf aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Als ze zo groot zijn kunnen ze in elk geval tegen een stootje.

Groetjes van Marloes, mama van een michelinmannetje

Hoi, mijn nichtje wersd ook echt moddervet van de borstvoeding, maar omdat het borstvoeding is kan het echt geen kwaad, dus je hoeft je geen zorgen te maken! overigens is mn nichtje nu 14   en een zeer slanke den, dus het komt wel goed

ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was, mijn zoontje ging ook zo hard, kwam soms een kilo aan in een maand tijd, maar dan een andere maand was ie ineens maar heel weinig gegroeid (wel in lengte maar niet in gewicht)
Mijn mannetje kreeg ook alleen borstvoeding en groeide er gewoon goed op.
Maar hij was ook lang, en nog steeds, hij is nu ruim 16 maanden en is een lekker stevig mannetje die ook lang is.
Hij is zeker niet dik, maar gewoon lekker stevig, maar het zit hem dus ook in de lengte.
Je kindje gaat vanzelf een eigen curve zoeken, maak je dus niet teveel zorgen en borst voeding teveel geven kan eigenlijk niet.
Je hebt nu een maal grote en kleine kinderen.
groeten Martine

Terug
Bovenaan