Team pyjama of team slaapzak

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Slapen jullie kindjes in pyjama of in slaapzak met dekbedje/dekentje? (En hoe oud is je kindje) Wij hebben een puckababy voor onze dochter van 9 maanden maar merk dat ze steeds meer behoefte heeft om te draaien en dat wil niet echt heel erg lukken met een slaapzak aan. Hebben ook al wel eens geprobeerd met pyjamaatje en dekentje maar zitten aan beide dingen wel voor en nadelen. Dus was gewoon benieuwd.

Slaapzak omdat je dan zeker weet dat ze het niet koud krijgen. Het vermogen om een deken omhoog te trekken bij kou komt pas bij 2,5/3 jaar en daarnaast is een slaapzak een positieve slaapassociatie. Mijn zoon is ruim 2 en slaapt en draait heerlijk met zijn puck a baby 4 seizoenen slaapzak ?

In een pyama in een slaapzak ;). Zoontje van nu 2 maanden, slaat zichzelf anders bloot.
En onze dochter heeft tot 2 jaar in de puckababy slaapzak gelegen.
Hier team slaapzak dus!

Beide! Tot ruim 2 jaar in pyjama en mouwloze slaapzak, met deken erbij. Slaapzak met mouwen vind ik heeeel irritant. Vanaf ruim 2 jaar in peuterbed, dan geen slaapzak meer maar wel een dekbed.

Ons dochtertje van net 2 jaar slaapt al sinds dat ze kan rollen in een romper / pyjama met slaapzak (afhankelijk van temperatuur). Geen dekentje. Ze draaide namelijk het hele bed door waardoor wij een dekentje niet meer veilig vonden. Ze gaat op hele korte termijn naar een groot bed waarin ze een dekbed adviseren en geen slaapzak meer. Ik ben benieuwd! :-D

Mijn dochter sliep eerst in Pacco inbakerdoek met deken, toen slaapzak van Fedde&Kees met hun laken en daarna gewone slaapzak met pyjama zonder deken. Ze is nu 16mnd.

En inderdaad pas met 2.5 a 3 jaar was m'n oudste dochter in staat om zelf de deken om zich heen te trekken in de nacht. Met slaapzak blijven ze altijd iets warmer, vind ik een fijn idee!
En slaapzak aan betekent 'naar bed', wat inderdaad fijn is want zo legt een kindje direct het verband

Terug
Bovenaan