Tegen bevalling opzien..

Pfff... zien jullie ook zo tegen de bevalling op. Nu komt het steeds dichterbij! Eerst had ik zoiets,ik zie wel. Als het maar gezond is.
Straks hou ik het niet meer van de pijn, enz..
Mijn nichtje had bij de 1e een bevalling van 3.5 uur. Dat komt niet vaak voor zeker zo snel, bij een 1e?

hoi marina03
Ik zie er ook wel weer een beetje tegenop hoor en dit is mijn tweede kindje, hoort er wel bij denk ik hoor.
En je kunt geen enkele bevalling met elkaar vergelijken dus luister maar niet teveel naar verhalen van anderen.
ik zeg altijd het moet er toch uit en dat het pijn doet weten we allemaal, maar zo gauw het op je buik ligt ben je die pijn echt voor een groot deel vergeten.
fijne zwangerschap nog even
groetjes

Voor mij is het ook de eerste kind, en ik ben al 8 maanden nerveus over de bevalling. Gek dat ik over max 6 weken moeder ben........  Ik  probeer nu verschillende bevallingsverhalen te lezen  of horen  - niet allemaal even leuk of snel - om een beetje een idee te krijgen wat ik kan verwachten straks. Maar aangezien dat veel van jullie en van mijn vriendinnen en vrouwen in mijn familie gekozen hebben voor een tweede, derde of vierde kind,  geloof ik wel dat het goed komt als mijn baby straks op mijn buik  komt te liggen.   Mor 74      

Mijn angst voor de bevalling komt en gaat. Ik volg nu een workshop samen met mijn lief over bevallen en dat maakt me wel rustiger. Maar zo nu en dan slaat de paniek om me oren.

Ik wil juist geen andere bevallingsverhalen horen. Wel feiten enzo, maar geen verhalen. De coach van de workshop is heel nuchter en vertelt echt zo als het is, maar ze zegt bv ook dingen als: de ergste pijn doet meestal niet langer dan 2 uur, dat is goed te doen. Iedereen heeft wel eens 2 uur pijn gehad.

Maar ik ben vooral bang dat ik alleen thuis ben als mijn weeen beginnen, en dat ik dan wat ga panieken. Maar ja, we zullen zien! Sterkte!

Ook ik wissel erg tussen er naar uitkijken en er angstig voor zijn. Ik hou mezelf maar voor dat iedere vrouw het kan dus dat het mij ook wel moet lukken en dat het er toch uit moet... Ik hoor ook de meest gruwelijke verhalen die altijd eindigen met: "maar het was het allemaal echt waard en je bent het zo weer vergeten.."(vraag ik me af hoe het kan dat ze mij het verhaal vertellen als je het zo weer vergeten bent...). Ik heb echter ook al twee keer een verhaal van vrouwen  gehoord die  het geweldig vonden om te bevallen.Mijn tandarts zei dat ze het zo weer 10 keer zou doen als  er niet iedere keer een kind achter zou blijven. :) Dat zijn de  verhalen waar ik wat aan heb.Probeer  onder alles wel zo rustig mogelijk te blijven want als ik één tip heb gekregen voor tijdens de bevalling is het: Ontspannen.  

Liefs,  
Marian  

Hoi allemaal,

Ik zie er ook e tegen op, juist omdat het de eerste keer allemaal zo makkelijk ging. Toen had ik een bevalling van 45 uur, waarvan alleen het laatste half uur echt pijlijk was! Dan denk ik 'die mazzel heb je vast geen 2 keer!' Maar aan de andere kant, er is er nog nooit een blijven zitten, en ik heb ook nog nooit een moeder gehoord die alleen om de bevalling een tweede kind achterwege liet. Dus (ook deze keer) zullen we er vast wel doorheen komen!

45 uur moet vier en half zijn, maar op de een of andere manier deed mijn pc heel raar, en komen er allemaal tekens niet te staan, die ik wel had ingetoetst.....

hallo

waar ik er eerst helemaal niet mee bezig was, begin ik me er de laatste week wel druk om te maken op sommige ogenblikken. het feit dat ik thuis mag beginnen en poliklinisch mag bevallen houdt namelijk ook in dat pijnbestrijding niet vanzelfsprekend is en deze had ik bij de geboorte van de eerste toch echt nodig. aan de andere kant zijn eigen weeen een heel stuk beter op te vangen als opgewekte weeen (zegt men....)
ook ben ik nu net als de mama's die voor de eerste gaan me echt aan het afvragen hoe een natuurlijke  bevalling aangezien de eerste gepland opgewekt is...dus daar ben ik wel mee bezig, verder probeer ik me er maar zo snel mogelijk vanaf te zetten want eruit moet het toch en de volgende dag komt vanzelf denk ik maar hahahaha...

groetjes Veronique

Terug
Bovenaan