Tegen bevalling opzien..

Ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. De een meer dan de ander, maar iedereen is ook wel zenuwachtig. Mijn eerste bevalling is goed verlopen en na de bevalling zei ik dan ook dat ik dat nog wel een keer zou doen, alleen niet binnen een jaar. Dat is nu bijna 2 jaar geleden.

Ondanks de goed verlopen eerste bevalling, krijg ik nu ook wel last van wat zenuwen. Maar ik blijf er wel relaxed onder. Ik zie wel hoe het loopt. Iedere bevalling is toch weer anders. De  pijn was voor mij goed te doen, de bevalling heeft 11 uur geduurd. Mijn moeder heeft 2 hele makkelijke bevallingen gehad. Had beide keren zonder weeën gevoeld te hebben al 7 cm ontsluiting. Beide bevallingen hebben, vanaf het moment dat ze weeën voelde 3 uur geduurd. Jammer genoeg heb ik die genen niet geërfd. Maar ik vond het goed te doen.

Succes allemaal en laat je niet teveel angst aanjagen door de horror verhalen. Er zijn nog altijd meer bevallingen die gewoon goed lopen.

Groetjes,
Susan

Ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. De een meer dan de ander, maar iedereen is ook wel zenuwachtig. Mijn eerste bevalling is goed verlopen en na de bevalling zei ik dan ook dat ik dat nog wel een keer zou doen, alleen niet binnen een jaar. Dat is nu bijna 2 jaar geleden.

Ondanks de goed verlopen eerste bevalling, krijg ik nu ook wel last van wat zenuwen. Maar ik blijf er wel relaxed onder. Ik zie wel hoe het loopt. Iedere bevalling is toch weer anders. De  pijn was voor mij goed te doen, de bevalling heeft 11 uur geduurd. Mijn moeder heeft 2 hele makkelijke bevallingen gehad. Had beide keren zonder weeën gevoeld te hebben al 7 cm ontsluiting. Beide bevallingen hebben, vanaf het moment dat ze weeën voelde 3 uur geduurd. Jammer genoeg heb ik die genen niet geërfd. Maar ik vond het goed te doen.

Succes allemaal en laat je niet teveel angst aanjagen door de horror verhalen. Er zijn nog altijd meer bevallingen die gewoon goed lopen.

Groetjes,
Susan

De site heeft weer eens kuren. Het is wel een tijd geleden, maar nu is het blijkbaar weer raak.

Mijn post zet ie er dubbel in en vervolgens ben ik spontaan uitgelogd.

Groetjes,
Susan

Hoi Marina,

Als ik het goed begrepen heb, zul je de bevalling al achter de rug hebben als je dit leest, maar ik wilde toch ook even reageren.

Voor mij wordt het de tweede. De eerste viel me niet mee en niet tegen. Je kunt soms hele enge verhalen horen of lezen in een paar minuten, maar een bevalling bevat nooit alles in slechts een paar minuten.  Je hoeft dus ook niet alles tegelijk te verwerken! Mij hielp het goed me te bepalen bij de huidige wee. Daar ben je geconcentreerd mee bezig, en de rest is geweest of komt later, maar is dus nu in ieder geval niet aan de orde. Ik heb mijn hele bevalling wee voor wee gedaan en als je het zo opknipt, valt het reuze mee.

En, zoals al vaker genoemd, geen enkele bevalling is hetzelfde! Dus denk ik gewoon: oké, dat is jouw ervaring, bij mij gaat het anders. Niet per se beter of slechter, maar gewoon anders.

Denk nou niet: wat nuchter zeg, want ik heb ook heus wel mijn miepmomenten hoor! En het ging allemaal goed die eerste keer en ik heb zelfs gedacht: dit gaan we nog wel eens een keer doen. Toch zal bevallen nou ook weer geen hobby van me worden... hahaha

Overigens, wat betreft dat vergeten. Ik kan een verslag doen van mijn bevalling bijna van minuut tot minuut, maar ik kan echt niet meer navoelen hoe een wee voelt. Ja, ik vond het op een golf lijken die opkomt en daarna weer wegebt, maar hoe het nou exact voelde, en hoe die pijn precies voelde.... Dat zijn dingen die je inderdaad naderhand vaak weer vergeet.

Hoe dan ook, succes allemaal met de aanstaande bevalling, wellicht de meest indrukwekkende gebeurtenis van je leven! :)

Groetjes,
Tess

Terug
Bovenaan