tegen de bevalling opzien na een ks

Hoi

Ik ben momenteel 37 wkn en 2 dgn in verwachting. Ik heb al een dochtertje van bijna 3 jaar.
Zij is via de ks ter wereld gekomen.

Als alles goed gaat, komt de 2e via de natuurlijke weg. Alleen zie ik er zo tegenop. Ik moet weer in het zk bevallen maar dat is niet zo erg. Ik weet alleen niet hoe het gaat. Ik hoorde via de vk dat een 2e vaak sneller gaat maar ja....de 1e was via de ks gekomen. Dus eigenlijk is dit de 1e bevalling.

Omdat ik niet weet wat mij te wachten staat, zie ik tegen de bevalling op. Ik heb nu al vaker last van voorweeen. Bij de 1e had ik dat niet.

Heeft iemand dit ook meegemaakt..

gr,
mballa

hoi,
ik ben 6 weken geleden met ks bevallen en snap je "angst" voor een normale bevalling nu. Je bent al eens bevallen, maar de natuurlijke manier is geheel nieuw voor je he. Ik wil tzt ook een 2e en zal hetzelfde hebben als jij: wat gaat er komen en hoe enzo. Volgens mij gaat het "bij een 2e gaat bevalling sneller" na ks niet op. Want de weg naar buiten is niet bewandeld via vagina maar via ks.
Probeer te genieten van de zwangerschap, als het je 1e zou zijn, zou je ook niet weten wat je te wachten staat. Dus op die manier er naar kijken misschien???
Toitoi in ieder geval!!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nu 34 wkn en 5 dgn zwanger en zie als een berg tegen de bevalling op. De eerste is 17 maanden geleden ook via ks ter wereld gekomen. Weet dus ook totaal niet wat me te wachten staat.
Wilde je alleen even laten weten dat ik mezelf herkende in je verhaal...

Hoi,

op dit moment ben ik 40 weken en 2 dagen zwanger van ons 2e wondertje en ook ik ben van de eerste bevallen met een keizersnee omdat ze in een stuit lag. Moraya is nu 16 maanden oud.
Ik vind het ook best wel eng om gewoon te bevallen. Niet omdat ik bevallen eng vind want ik heb er echt superveel zin in maar meer omdat je toch hoort en leest dat er risicos aan zitten.
Ik loop al 3 weken met voorweeen ben mijn slijmprop 2 weken geleden verloren toen hebben ze me ook gestript maar de kleine blijft nog rustig zitten.

Het probleem is dus dat ze bij een eerdere keizersnee liever geen inleiding doen. Heb dus ook geen idee of ze je dan ook langer over tijd laten lopen.
Strax weer op controle om 10 voor 11 dus ik ben benieuwd wat ze zeggen.

Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Anja (mama van Moraya 22-09-2005 nu zwanger van de 2e uitgerekend op 14-02-07

Hoi Meiden,

Net als bij jullie is mijn oudste geboren dmv een sectio. Daarna ben ik
bevallen van een tweeling, de eerste was een kunstverlossing
(vacuümpomp) en de tweede normaal. Vergeleken met de (spoed)keizersnede
vond ik deze bevalling top! Natuurlijk doet het zeer, maar bij een
sectio heb je de pijn achteraf! Ik zou het zo weer doen!! Zet m op he!!

groetjes, Sisi.

Dank jullie wel. Ben ergens wel opgelucht dat ik niet de enige ben die hier tegen aanloop.

Ik moet as woensdag naar de gyn, ik wil weleens weten wat er gebeuren kan als het litteken in mijn baarmoeder scheurt tijdens de bevalling en wat voor middelen er zijn om het tegen te gaan.

Iedereen veel sterkte tijdens de bevalling

Hoi,

Ik zit met hetzelfde. Ben 19 mei uitgerekend en heb dan ruim drie jaar eerder een ks gehad. Omdat ik weet dat er een klein risico is op scheuren (wat soms echt  fatale gevolgen heeft) ben ik in principe tegen inleiden, ook omdat ik vorige keer met 40 wk ben ingeleid, en na 35 uur toch op slechts 3 cm ontsluitng kwam. Het had dus geen zin bij mij en daarom geloof ik er nu ook niet in, als het weer zo vroeg moet.

Ik hoop ook op een natuurlijke bevalling, want als deze ook gehaald wordt, dan zal ik nooit natuurlijk bevallen, en dat is ergens wel een beetje jammer.

Ik ben heel benieuwd wat de vk zegt woensdag, laat je het even weten? Ik heb zelf een gesprek met de gyn over ruim 2 wk en zij regelt een gesprek voor ons in het ziekenhuis. Op die manier kunnen we de bevalling bespreken en afspraken maken. Dit omdat ik in Finland woon en het Fins niet zo goed spreek dat ik tijdens de bevalling cruciale argumenten kan aanvoeren..en ik wil wel duidelijk maken waar ik sta wat die inleiding betreft. Succes alvast! Ben heel benieuwd hoe je bevalling gaat!!

En ik heb gehoord dat een 2de ook sneller kan gaan als je wel een ks hebt gehad. Omdat dan de hormonen eerder in het lichaam waren ofzo? en dat het dus een volgende keer  vlotter gaat, eventueel. snap het ook niet helemaal.... Maar de weg is nog niet vrij, dus je kunt het niet helemaal vergelijken met een eerdere gewone bevalling natuurlijk.

Succes woensdag!

Groetjes Jedi

Moest gisteren naar het ziekenhuis voor controle en daar werd me het volgende verteld.
Aangezien mijn eerste bevalling een keizersnee was, krijgt de baby tijdens de natuurlijke bevalling elektroden op het hoofd én langs het hoofd (LEKKER OM TE WETEN!!!!! NOT), dit om de druk in mijn buik (vanwege het litteken) en de baby d'r hartslag in de gaten te houden.
Het is maar dat jullie het weten of doen ze dat weer alleen in Flevoland?
Natuurlijk is het alleen maar goed dat ze het zo goed in de gaten houden, maar aangezien ik er ook best tegenop zie....

Terug
Bovenaan